دادگاه محمد علی نجفی روز 9 آذر/ نبش قبر جسد میترا استاد ! / اتفاق عجیب در دادگاه نجفی + جزییات

به گزارش خبرنگار رکنا،دومین جلسه از دور دوم رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران دقایقی پیش به ریاست قاضی کشکولی آغاز شد.

در اولین جلسه از رسیدگی به جنبه عمومی قتل میترا استاد که ۶ آذر برگزار شد، اختیاری نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و بعد از آن نجفی شهردار اسبق تهران به دفاع از خود پرداخت.

در ادامه نیز ۵ کارشناس اسلحه شناسی و پزشکی قانونی توضیحات خود را در مورد نحوه وقوع قتل اعلام کردند.

در این جلسه آخرین دفاعیات نجفی و وکلای مدافع وی اخذ می شود.

ساعت 10: 9 دقیقه/ آخرین جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی ساعت 10: 9 دقیقه شروع به کار کرد.

نبش قبر جسد میترا استاد ! / اتفاق عجیب در دادگاه نجفی + جزییات

در جلسه دادگاه امروز 9 آذر ماه و بررسی دور دوم پرونده نجفی یکی از کارشناسان پزشکی قانونی در خواست عجیبی از دادگاه کرد.

به گزارش خبرنگار رکنا، یکی از کارشناسان پزشکی قانونی درخواست نبش قبر میترا استاد را داد تا استخوان جناق وی مورد بررسی قرار گیرد.

5 نظریه نجفی برای کمانه کردن گلوله مرگ میترا استاد! / در آخرین دفاع مطرح شد

به گزارش خبرنگار رکنا، نجفی در دادگاه دور دوم که در روز 9 آذر ماه آغاز شد در دفاع از خود گفت: 5 دلیل دارم که در دفاع از خود اعلام می کنم که می گویم که قتل عمد انجام نداده ام و در بررسی های کارشناسان ضد و نقیض هایی وجود دارد. هیئت علمی کارشناسان تایید کردند که میترا استاد روز حادثه به عقب رفته و به داخل وان افتاده است و بعد از اینکه داخل وان افتاده به وی شلیک کرده ام در صورتی که این مطلب نادرست است و با توجه به اینکه کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی در بررسی های قبل فاصله شلیک گلوله به دست را فاصله کمی اعلام کردند و این فاصله حتی کمتر از 5 سانتی متر بوده است که من این تصور را ندارم که میترا استاد در وان افتاده است و بعد از فاصله کم به او شلیک کرده باشم اگر به این شکل بود که مستقیم به سینه او شلیک می کردم .

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه خون کف حمام زیاد بوده و خون کمی در وان حمام مشاهده شده است اگر داخل وان شلیک کرده بودم باید خون بیشتری داخل وان بود در حالیکه خون زیاد کف حمام ریخته است. علت اینکه در وان حمام خون نیست از نظر علمی گفته شده چون گلوله از بدن خارج نشده خونی هم در داخل وان ریخته نشده است و اگر خون کمی در وان قابل مشاهده است به خاطر احیای قلبی است که اورژانس به خانواده ام گفته بود انجام دهند.

محمد علی نجفی تصریح کرد: با توجه به زاویه گلوله در بدن باید بگویم که نقطه ورودی و خروجی که تیر وارد دست شده را اگر محاسبه کنید و یک نقطه فرضی را پیش بگیرید نشان می دهد گلوله کمی زاویه دار است و اگر تاکید می کنید که گلوله با همان مسیر وارد بدن شده باشد گلوله از بالای سینه وارد شده و به پایین پهلو اصابت کرده است در این رابطه 2 فرضیه دارم که یا 2 گلوله شلیک شده و و این احتمال وجود دارد که چون زاویه ها با هم متفاوت است یا اینکه با توجه به صحبت هایی که کردند گلوله به دست خورده که از لحاط قانونی به آن کمانه می گویند.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص تغییر شکل گلوله و کاسته شدن سرعت گلوله در حدی که از بدن خارج شده یا به جسم سخت برخورد کرده که در پزشکی قانونی اعلام کردند که گلوله استخوان بالای جناق که دسته استخوان به آن می گویند چون استخوان سفت و محکمی است سرعت را کاسته و تغییر شکل پیدا کرده است. گلوله در صورتی که هیچ جای نظریه پزشکی قانونی در خصوص ترک برداشتن این استخوان هم صحبتی نکرد یا این گلوله به جای فلزی برخورد کرده و وراد بدن شده که کمانه کردن به آن می گویند و نمی تواند گلوله ای که مستقیم رفته باشد این طور تغییر شکل دهد.

نجفی در دفاع آخر و بیان نظریه پنجم خود اظهار داشت: در خصوص گلوله های شلیک شده و محل هایی که وجود دارد 3 گلوله مشخص است و 2 گلوله دیگر مانده که باید واکاوی شود . به خاطر حمل و نگهداری اسلحه اشد مجازات را خواهان هستند در حالیکه تا روز اتفاق نمی دانستم که تاریخ استفاده از اسلحه گذشته است و این قصوری است که جرمش نیاز به بخشش دارد. بازپرس و سرپرست دادگاه جنایی از روز اول در صحنه حضور داشتند و قابل درک است که باید از طرف مقابل من حمایت بیشتری کنند که هم از نظر جنبه عمومی جرم و هم ملاحظه حال خانواده قربانی باید به نفع آنها حرف زد.

موشکافی خون های پاشیده میترا استاد در جلسه دادگاه / چرا دایره ای شکل؟!

به گزارش خبرنگار رکنا، قاضی کشکولی در دادگاه امروز سئوالاتی را از نجفی و کیان زاده کارشناس اسلحه شناسی پرسید.

کیان زاده کارشناس اسلحه شناسی پرونده نجفی

قاضی کشکولی در دور دوم رسیدگی به پرونده نجفی در دادگاه امروز از وی پرسید، با چه هدفی وارد اسلحه به دست وارد حمام شدید؟

نجفی: به خاطر اختلافاتی که با میترا استاد داشتم و بارها به او گفته بودم که مهریه اش را پرداخت می کنم و طلاق توافقی بگیریم و او این مسائل را نپذیرفت از دستش ناراحت و عصبانی بودم و آن روز به من گفت بعد از حمام می خواهد جایی برود و حرف های ناشایستی زد. وقتی وارد حمام شدم قصد داشتم که او را فقط بترسانم و با وی اتمام حجت کنم. اسلحه را برداشتم و با بالش وارد حمام شدم بالش را به این دلیل برداشتم که اسلحه را در دستم نبیند و از قبل نمی دانستم باعث کاهش پخش صدای شلیک می شود در حالیکه در حمام کوچک به هر حال صدای شلیک تیر شنیده می شود. وقتی وارد حمام شدم با وی سینه به سینه شدم و وقتی میترا استاد اسلحه را در دست من دید به سمتم آمد و دستش را روی شانه های من گذاشت و به عقب هولم داد که اولین گلوله شلیک شد.

قاضی کشکولی: بعد از شلیک کدام گلوله متوجه شدی تیر خورده است؟

نجفی: ابتدا فکر می کردم 4 گلوله شلیک شده است اما وقتی به آگاهی رفتم به من گفتند 5 گلوله شلیک شده و 8 گلوله سالم در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

توضیحات کارشناس اسلحه شناسی

در ادامه جلسه رسیدگی تیمسار بازنشسته کیان زاده در جایگاه قرار گرفت این کارشناس اسلحه شناسی در خصوص تیراندازی گفت : من برای وکیل نجفی، زمانی که ستوان دوم بودند کار می کردم و ایشان را از نزدیک می شناسم و ناراحتم بابت این قضیه که برای نجفی چنین اتفاقی افتاده است . با توجه به دانش و علمی که در طول این سال ها کسب کرده ام و بیش از هزار جسد تیرخورده دیده ام و در خصوص سوالی که گفتند که تیر که از دست وارد شده و به زیر وان برخورد کرده که نجفی تاکید دارند که تیر به زیر وان برخورد کرده و زیر وان یک سوراخ 9 میلی متری است که نمی تواند سوراخی باشد که از دست رد شده باشد چون حرکت بعد از شلیک و تیراندازی با توجه به این که به دست خورده باشد باید محلی که وارد شده یک سوراخ بزرگتر از ایجاد شده باشد نه کمتر.

وی در ادامه در خصوص کمانه کردن و سوختگی روی سینه گفت: منظور ما از کمانه کردن این است که گلوله شلیک شده جایی اصابت کند و برگردد که سوختگی باید به همراه داشته باشد اما گلوله ای که وارد سینه شده حالت بیضی دارد و این که روز اول می گفتند سوختگی است ، سوختگی نبوده چون یک جایی ساییدگی دارد و جای سوختگی روی محل ورود نیست . پس این کمانه کردن به حساب نمی آید .

قاضی کشکولی: اگر به دست برخورد کند چگونه می شود؟

کارشناس اسلحه شناسی در پاسخ گفت : ما به آن کمانه کردن نمی گوییم و می گوییم گلوله غیر مستقیم یعنی اول شلیک گلوله به دست اصابت کرده و بعد به صورت غیر مستقیم با بدن برخورد کرده است.

این کارشناس در ادامه گفت : در خصوص زاویه گلوله در دست و بدن ، اگر گلوله در دست باشد حرکت کوچک دست باعث می شود زاویه بگیرد و دست می تواند از سمت بالا قرار گرفته باشد و تیراندازی صورت گرفته باشد.

قاضی کشکولی از گودرزی وکیل نجفی خواست که اگر سوالی دارند بپرسد گودرزی با در دست داشتن عکسی که از صحنه جنایت بود گفت : من این عکس را در یکی از سایت های مجازی دیدم و ساعت 2:30 روز گذشته به دستم رسید که نشان می دهد بیرون از محل وان یعنی کف حمام خون زیاد است در صورتی که عکسی که وجود دارد از عکسی که زهرا نجفی گرفته از لب وان آن قدر خونریزی نبوده که این خون ها با توجه به نظر اولیه کارشناسی پزشکی قانونی گفته شده خون هایی که کف حمام ریخته شده قطراتی و به صورت دایره ای است یعنی دست میترا لب وان بوده و خون دست روی کف حمام ریخته شده است.

چالش درباره بالش صحنه قتل میترا استاد در دادگاه

حوادث رکنا: در ادامه جلسه دادگاه امروز نجفی گودرزی وکیل نجفی ، اقبالی کارشناس اسلحه شناسی و مجددا نجفی به دفاعیات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار رکنا، نماینده دادستان در ادامه گفت: نجفی تاکید دارد که برای پنهان کردن اسلحه بالش را با خود به حمام برده است در حالیکه می توانست اسلحه را در لباس با کمر خود قرار دهد و نیازی به بردن بالش نبود بنابراین این نظریه نیز رد شده و قابل پذیرش نیست و مشخص است که با قصد قبلی با خود به حمام برده است.

دادگاه چهارم محمدعلی نجفی

وی در خصوص دفرمه شدن گلوله توضیحاتی داد و گفت: وکلای نجفی تاکید دارند که گلوله به استخوان کف دست برخورد کرده است در حالیکه به استخوان دسته جناق خورده و حالت دفرمگی به خود گرفته است.

نماینده دادستان اظهار کرد: وکلای نجفی تاکید دارند که فضای مجازی حواشی قتل را بیشتر کرده است در حالیکه نجفی چهره ای سرشناس و شناخته شده بود و این اتفاق به خودی خود در داخل و خارج از کشور بازتاب های زیادی داشت که منجر به خدشه دار شدن این پرونده داشت.

در نهایت نماینده دادستان برای ایشان هیچ گونه بخششی را خواستار نشد و همچنان خواهان اشد مجازات برای ایشان است.

نبش قبر میترا استاد منتفی است ! / صدور حکم نجفی تا یک هفته

حوادث رکنا: دادگاه امروز نجفی در روز 9 آذر ماه به پایان رسید و حکم وی هفته آینده صادر خواهد شد.

دادگاه محمدعلی نجفی

 قاضی کشکولی در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه بنش قبر میترا استاد صورت می گیرد یا خیر پاسخ داد: نبش قبر میترا استاد انجام نمی شود و ضرورتی در این باره نمی بینم.

وی در ادامه گفت: در خصوص گلوله در وان حمام نیز همین نظر را داریم که ضرورتی برای بررسی دوباره وجود ندارد و حکم نجفی هفته آینده صادر خواهد شد.

ساعت 10: 12 دقیقه / پس از ارائه دفاعیات وکیل نجفی و کارشناسان اسلحه شناسی و سخنان نماینده دادستان جلسه روز شنبه 9 آذر ماه نجفی به پایان رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟