دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دیواندری و سایر متهمان بانک ملت و پارسیان

به گزارش رکنا ، دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور امروز در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی متهمان این پرونده هستند و در کنار این متهمان سه متهم به نام‌های رحمت اله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی به متواری هستند.

متهمان پرونده از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان، خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفر‌های محرمانه در کنار قاچاق حرفه‌ای ارز به ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در ابتدای جلسه قاضی موحد با بیان اینکه امروز از جمعی از مطلعان که از اعضای هیئت مدیره پارسیس کیش و داریس هستند دعوت کردیم، گفت: از این افراد برای حضور در دادگاه به عنوان مطلع و شاهد دعوت کردیم.

سپس در ادامه جلسه محمد آرام مدیر عامل شرکت داریس به عنوان یکی از مطلعان در جایگاه حاضر شد.

قاضی موحد از او پرسید: آیا شما رابطه سببی یا نسبی با اعضای این پرونده دارید؟

آرام گفت: خیر، هیچ رابطه‌ای با شخصی ندارم و اینکه در رسانه‌ها نقل شده که بنده داماد وزیر هستم کذب است، پدر زن بنده یک کارگر بوده است.

او ادامه داد: من مدیر عامل یکی از شرکت‌های امین بودم و در خلال این شرکت با دیواندری آشنا شدم.

قاضی موحد گفت: در بانک ملت و شرکت داریس چه سمتی داشتید؟

آرام گفت: من مدیرعامل شرکت داریس بودم.

قاضی موحد پرسید: شرکت داریس چگونه اداره می‌شد؟

آرام پاسخ داد: شرکت یک شکل ظاهری داشت که من، آقایان ابراهیمی و قهرمانی به عنوان سهامدار و مدیر بودیم و یک شکل باطنی داشت که اعضای هیئت امنا بودند که آن‌ها به عنوان مدیران اصلی بانک به شمار می‌رفتند و رئیس آن علی دیواندری، نائب رئیس آن ساروخانی و بنده و معاون بین‌الملل بانک و یک نفر دیگر در هیئت امنا حضور داشتند و بنده دبیر هیئت امنا بودم.

قاضی موحد پرسید: شما را چه کسی معرفی کرد؟

آرام پاسخ داد: به علت ارتباطی که از قبل در شرکت‌های امین با دیواندری داشتم خود آقای دیواندری من را آورد.

قاضی موحد پرسید: سعادتی چطور وارد شرکت شد؟

آرام پاسخ داد: سعادتی رئیس شعبه مستقل ارزی بود و دیواندری او را از ریاست شعبه مستقل ارزی برداشت و به او گفت که برای فعالیت نفتی و وصول پول نفت بیاید در شرکت امارات مستقر شود و استقرار او در شرکت امارات به تصویب هیئت امنا رسید و بنا شد سعادتی با یک قرارداد مشخص همکاری خود را با دستغیب برای صادرات گازوئیل انجام دهد و من به عنوان دبیر حکم او را ابلاغ کردم.

او ادامه داد: دیواندری به کذب گفت که من برای سعادتی حکم زده‌ام، اما من فقط مصوبه را به سعادتی ابلاغ کردم، پیش از من هم شخصی به نام نجف‌زاده توسط دیواندری به امارات فرستاده شده بود.

قاضی موحد پرسید: آقایان باختری، مختاری، فلاحتیان و دستغیب توسط چه کسی به هیئت مدیره معرفی شدند؟

آرام پاسخ داد: این‌ها مشتریان شعبه مستقل بودند و توسط سعادتی و برخی از آن‌ها توسط دیواندری معرفی شدند.

قاضی موحد پرسید: از چه زمانی به عنوان عضو هیئت مدیره در مینیون انتخاب شدید؟

آرام پاسخ داد: مصوبه تمامی شرکت‌ها وجود دارد و هیئت امنا تمام مصوبات مینیون مانند قرارداد دستغیب را به همراه تأیید اعضای هیئت مدیره به تصویب رساند و پس از آن که حجم کار بالا رفت تصمیم بر آن شد که هیئت مدیره پوششی ایجاد شود.

او با بیان اینکه دیواندری کذب گفته است، تصریح کرد: در تاریخ ۵ مرداد سال ۹۲ هیئت مدیره پوششی متشکل از من، آقایان سعادتی و دیواندری تشکیل شد.

نماینده دادستان پرسید: مصوبه در تاریخ ۵ مرداد سال ۹۲ در داریس آمده است، چون مینیون حساب نداشت، اما شما هم در شرکت پوششی حضور داشتید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟