چرا 12 قاتل در زنجان اعدام نشدند + جزییات

به گزارش رکنا ، دادستان زنجان گفت: با تلاش دستگاه قضایی و همکاران شورای حل اختلاف تعداد ۱۲ پرونده‌ی قصاص نفس منتج به صلح و سازش طرفین شد که ۵۰ درصد پرونده‌های تعیین تکلیف شده را شامل می­ شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در رابطه با تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس و تلاش‌های انجام شده در راستای اصلاح ذات البین گفت: یکی از اولویت‌های این دادستانی ساماندهی و تعیین تکلیف سریع پرونده‌های حائز اهمیت از جمله پرونده‌های قتل، شرارت، تعدی به نوامیس و اخلال در نظم عمومی در دادسرای زنجان بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با نظارت و پیگیری‌های به عمل آمده این مهم اتفاق افتاده و ضمن کاهش زمان اجرای آراء و پایش و ساماندهی دقیق پرونده ها، تعداد ۲۴ پرونده‌ی قتل ظرف سال جاری تعیین تکلیف شد که در نوع خود اقدام کم نظیری است.

وی افزود: با تلاش دستگاه قضایی و همکاران شورای حل اختلاف تعداد ۱۲ پرونده‌ی قصاص نفس منتج به صلح و سازش طرفین گردید که ۵۰ درصد پرونده‌های تعیین تکلیف شده را شامل می­ شود که این امر آمار قابل توجه و حتی بی سابقه در بحث برقراری سازش در سال‌های گذشته بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟