به گزارش رکنا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری در یکی از سایت‌های آگهی محور، تیمی از کارشناسان و کارآگاهان زبده پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی اظهارات شکات مشخص شد که همه آن‌ها در یکی از سایت‌های آگهی محور با یک روش کلاهبرداری (تبلیغات دستبند طلا زیر قیمت بازار) مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سلیمانی ادامه داد: شکات با فرد فروشنده تماس گرفته و برای از دست ندادن معامله، فوراً مبلغ ۱۵ میلیون ریال به صورت کارت به کارت به حساب او واریز می‌کردند که به محض واریز پول، فرد کلاهبردار تلفن همراه خود را از دسترس خارج و آگهی خود را نیز از روی سایت حذف می‌کرده است.

او تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی این فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در اعترافات خود هدف از انجام اینگونه اقدامات، تسویه بدهی‌های خود و پاس کردن چک‌هایی که در بازار داشته عنوان و طی یک ماه گذشته مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی وجه نقد را واریز نکنند.

این مسئول انتظامی از شهروندان درخواست کرد در صورت تقاضا از سایت‌های خرید و فروش، دقت کافی را داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟