دستگیری سارقان حرفه ای خانه های جنوب تهران / شناسایی 18 مالباخته

به گزارش رکنا،  رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری 3 سارق حرفه ای منزل و یک نفر خریدار اموال سرقتی به ارزش 5 میلیارد ریال خبرداد و گفت: تا کنون 18 تن از مال باختگان، متهمان را شناسایی کرده اند.

سرهنگ کارآگاه "حمدالله علیزاده" گفت: در ساعت 23:00 چهاردهم تیرماه امسال مرد جوانی به مرکز فوریت های پلیسی 110¬ تماس و از وقوع سرقت منزلش در محدوده یاخچی آباد به کلانتری 130 نازی آباد اعلام شکایت کرد.

وی عنوان کرد: پس از تائید خبر اولیه و حضور ماموران کلانتری در محل سرقت، موضوع بلافاصله به کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی برای شناسایی متهم یا متهمان ارجاع شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل به همراه تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی فاتب راهی محل سرقت شدند، عنوان کرد: شاکی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان، گفت : آپارتمان وی در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه بوده و روز حادثه ساعت 19 عصر برای خرید به اتفاق خانواده ام منزل را ترک کردیدم و زمانی که بازگشتیم متوجه تخریب و باز بودن درب بالکن شدم. به سراغ گاوصندوق موجود در اتاق خواب رفتم و مشاهده کردم که اسناد و مدارک و مقداری اموال از قبیل: هشت میلیون تومان وجه نقد، مقادیری طلاجات، دوربین فیلم برداری، اسناد و مالکیت به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

علیزاده با اشاره به اینکه سارق از طریق بالکن فاقد حفاظ و مشرف به خیابان اصلی وارد ساختمان شده بودند، تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی، یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک 111 سفید رنگ با سه سرنشین که به طرز مشکوکی در حال پرسه زنی در محدوده سرقت بود، شناسایی شد و با دستور قضائی مالک خودرو در نوزدهم تیر ماه در محدوده نازی آباد دستگیر شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم مدعی بود، خودروی موصوف را به صورت قولنامه ای به شخصی فروخته است، اضافه کرد: در بررسی های بعدی مشخص شد خریدار خودرو به یکی از شهرستان های غربی کشور گریخته است و با دستور و اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در بیستم مردادماه دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل کنند.

وی افزود: متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی به سرقت منزل با همکاری 2 تن از همدستانش، اعتراف که در ادامه تحقیقات پلیسی هر 2 متهم نیز دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل شدند.

رئیس پایگاه هفتم در ادامه با اشاره به اینکه متهمان به 20 فقره سرقت با همکاری یگدیگر اعتراف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی در این جرائم را به بیش از 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان اظهار کردند که اموال سرقتی را به مالخری 35 ساله در منطقه لویزان به قیمت ناچیزی فروخته اند که بالافاصله مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و تعدادی اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

علیزاده عنوان کرد: تا کنون 18 تن از مال باختگان شناسایی و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

علیزاده در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان وارد می شوند، توصیه کرد: حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره ها حفاظ مناسب نصب کنید و از نصب سردر های تزئینی که به تازگی به منظور زیبایی نمای ساختمان بر روی سر در نصب می شود، دوری کنید که این تجهیزات تزئینی به سارقان کمک می کند که به راحتی وارد ساحتمان شود.

وی اضافه کرد: در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین های با کیفیت استفاده شده و حتماً یکی از دوربین ها در محل مناسبی در کوچه نصب تا کنید تا اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده است ثبت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟