به گزارش رکنا، اوایل تابستان ۹۷ صدای شلیک چندین تیر در یکی از خیابان های ورامین پیچید و مرد جوانی که هدف حمله دو موتورسوار قرار گرفته بود از ناحیه پا مجروح شد.

دو موتور سوار پس از سرقت گوشی تلفن همراه مرد جوان به نام سعید به سرعت گریختند.

سعید که به بیمارستان منتقل شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت اما ۱۶ ترکش تیر در پایش باقی ماند.

وی به مأموران گفت: در حال عبور از خیابان بودم که دو مرد موتورسوار به سمتم حمله کردند.یکی از آن ها پایم را هدف شلیک گلوله قرار داد.وقتی روی زمین افتادم، آن ها گوشی تلفن همراهم را برداشتند و فرار کردند.

در حالی که تلاش پلیس برای ردیابی عاملان شلیک آغاز شده بود به پلیس خبر رسید در حاشیه ورامین دو پسر جوان در جریان سرقت گوشی تلفن همراه یک عابر پیاده دست به شلیک هوایی زده اند.

فرضیه سریالی بودن سرقت های مسلحانه قوت گرفته بود که پلیس به تحقیق پرداخت و دو متهم ۲۵ ساله به نام های یزدان و سلیمان را ردیابی و بازداشت کرد.آن ها به سرقت دو گوشی تلفن همراه و شلیک تیر اعتراف کردند.

یکی از آن ها گفت :مدتی بود به شیشه معتاد بودیم و برای تهیه پول مواد دست به هرکاری می زدیم تا این که یک نفر سراغمان آمد و به ما پول داد و از ما خواست سراغ سعید برویم و به او شلیک کنیم. مرد ناشناس می گفت از سعید کینه به دل دارد.

وی ادامه داد: ما از قبل تفنگی را از زابل خریده و دنبال دریافت مجوز برای آن بودیم. به این ترتیب به پیشنهاد مرد ناشناس سراغ سعید رفتیم و به پایش تیر شلیک کردیم و برای این که پلیس را گمراه کنیم گوشی تلفن همراه او را نیز سرقت کردیم.دومین سرقت را نیز با انگیزه مالی انجام دادیم.

به دنبال اعتراف های دو دزد جوان برای آن ها کیفرخواست داده و پرونده شان برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و به این ترتیب آن ها پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه، سعید در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : من قبلا هم گفته ام چهره دو متهم را به خاطر ندارم. من فقط فیلم دوربین مدار بسته ای که صحنه شلیک به من را ضبط کرده بود، دیدم اما در فیلم هم چهره عاملان شلیک مشخص نیست. گمان نمی کنم دو متهم دستگیر شده عاملان شلیک به من باشند.

وی ادامه داد: تفنگی که از آن به من شلیک شده خوشه ای ترکش پرتاب می کرد و به همین خاطر هنوز 16ترکش در پایم باقی مانده است.

سپس دومین شاکی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: در حال عبور از خیابان بودم که دو موتورسوار به من حمله کردند و از من خواستند گوشی تلفن همراهم را به آن ها بدهم.آن ها برای تهدید من یک تیر هوایی شلیک کردند و بعد از این که از ترس تلفن همراهم را به آن ها دادم، گریختند.

سپس دو متهم روبه روی قضات ایستادند. آن ها شلیک به سعید را انکار کردند اما گفتند شلیک تیر هوایی به دومین شاکی را قبول دارند.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند. آن ها با توجه به انکار متهمان در نخستین سرقت و همچنین اظهارات نخستین شاکی، دو متهم را از اتهام شلیک خونین به سعید تبرئه و به دلیل دومین سرقت مسلحانه هر یک از متهمان را به ۱۵ سال زندان محکوم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 516870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟