دستگاه شلاق زن  شاهین را کشت + جزییات

به گزارش رکنا ، بی‌توجهی مسئول قالی‌شویی و کم توجهی کارگر یک کارگاه به حبس یک جوان و مرگ مرد عائله‌مندی منتهی شد.

«شاهین –الف» جوان ۳۱ ساله‌ای است که در سال ۹۱ با سرمایه اولیه ۳۵ میلیون تومان در یک مکان استیجاری با پرداخت اجاره‌ بهایی ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور ضمن دست و پا کردن شغل شریفی برای خود برای دو نفر از دوستانش هم اشتغال‌زایی می‌کند.

محمود به عنوان یکی از افرادی که به تازگی به جمع آن‌ها اضافه شده بود، در امر شستشوی قالی‌ها موظف به کار با دستگاه شلاق‌زن می‌شود اما با وجود چند ماه تجربه همکاری و کسب آموزش‌های ابتدایی در انجام یکی از سرویس‌های کاری با نقص فنی وسیله برقی تحت اختیار خود مواجه می‌شود و در کمال بی‌دقتی بدون خارج کردن مدار برق از جریان نسبت به تعمیر وسیله اقدام می‌کند که به دلیل مرطوب بودن دستگاه دچار برق‌گرفتگی شده و طبق نظریه پزشکی قانونی به دلیل اختلال در ریتم قلب در اثر جریان بالای برق در جا فوت می‌کند.

در ادامه اولیاءدم این فرد طرح شکایتی علیه کارفرمایی که بر حسب لطف، او را در مجموعه خویش مشغول به کار کرده بود و در آن شرایط اساسا نیازی به استخدام نیروی جدید نداشت، می کنند.

طبق گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان محل زندگی و نظریه‌های هیات سه نفه، پنج نفره و در نهایت هیاتی مرکب از ۷ کارشناس رسمی دادگستری به دلیل عدم رعایت نظامات دولتی منجر به قتل مقصر شناخته شده و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه غیرحرام به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری روانه زندان می‌شود.

طبق اعلام ستاد دیه کشور و نیز طبق مواد ۴۰ و ۸۹ آیین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها که بر اتصال زمین موثر دستگاه قالیشویی و استفاده از کلید محافظ در کارگاه تاکید دارند، فرد یاد شده به میزان ۱۰۰ درصد مقصر در وقوع حادثه شناخته شده و به پرداخت مبلغی معادل ۲۷۰ میلیون تومان محکوم می‌شود.

براساس این گزارش، اگرچه به همت ستاد دیه تا میزان ۱۸۰ میلیون تومان از این محکومٌ‌به در قالب ارایه تسهیلات بانکی بدون سود و دیگر فرآیندهای رسیدگی از مبلغ اصلی کسر شده اما این فرد که تکفل والدین خویش را نیز بر عهده دارد، بابت الباقی ۹۰ میلیون تومانی همچنان در بند به سر می‌برد و از روز حبس تا کنون حتی یک روز هم مرخصی نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 516677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟