غافلگیری و دستگیری ۲ سارق مسلح جاده‌ای در نیکشهر

به گزارش رکنا، با هوشیاری مأموران شهرستان "نیکشهر" دو سارق مسلحی که در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان قصد سرقت مسلحانه خودرو‌های عبوری را داشتند به دام افتادند.

سرهنگ حمید نوری فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر گفت: راننده یک دستگاه سواری پراید به مأموران در محور نیکشهر به ایرانشهر، مراجعه و اعلام می‌دارد که دقایقی قبل ۲ سارق مسلح موتورسوار با یک کلت کمری و یک تیغه سلاح سرد در این محور با ترفندی خاص وی را متوقف و قصد سرقت خودروی او را داشته اند که با زیرکی موفق به فرار از دست آن‌ها شده است.

او افزود: بلافصله با دریافت این خبر تیم گشت با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل مورد نظراعزام و سارقان را درحال سرقت مسلحانه یک خودروی عبوری دیگر رویت، که متهمان به محض مشاهده ماموران موتورسیکلت خود را رها و از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد:بلافاصله مأموران با هوشیاری و سرعت عمل خود هر دو سارق را در تپه‌های اطراف جاده دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

سرهنگ نوری بیان داشت: در بازرسی بدنی از سارقان یک قبضه سلاح کلت کمری، یک عدد خشاب، دو عددفشنگ جنگی، و یک تیغه سلاح سرد کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر در پایان خاطر نشان پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و سارقان مسلح نخواهد داد و با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان سوخت و کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از کشف بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان سوخت و کالای قاچاق در ۷ ماه نخست سال جاری خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: فرماندهی انتظامی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی تدابیر ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده است.

او افزود: پلیس سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۱۱۵ میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان سوخت و انواع کالای قاچاق کشف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف ۷ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۹۲ لیتر انواع سوخت قاچاق در ۷ ماهه نخست سال جاری بیان کرد: در این مدت ۲۴۷ خودروی تانکردار و سوختکش توقیف و ۲۰۷ نفر نیز در این خصوص دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او ابراز داشت: در مدت یاد شده، بیش از ۱۰۴ باند حرفه‌ای قاچاق کالا و سوخت شناسایی و متلاشی شدند که رشد ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت‌ها، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی، مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله ۵۰ تنی پودر پنیر

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۵۰ تن پودر پنیر قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت:مأموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) در محور"ایرانشهر به بم" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او افزود: مأموران انتظامی پس از هدایت خودرو‌ها به داخل ایستگاه در بازرسی از آن‌ها ۵۰ تن پودر پنیر قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: هر ۲ خودرو توقیف و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد پراید با شتر یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

بر اثر برخورد سواری پراید با شتر در محور "زابل " به "زاهدان" یک نفر از سرنشینان خودرو کشته و ۲ سرنشین دیگر مجروح شدند.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان، گفت:یک فقره تصادف خودرو با حیوانات در محور "زابل " به "زاهدان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود:در بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه سواری پراید با ۳ سرنشین با یک نفر شتر که در حال عبور از عرض جاده بوده به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر مصدوم و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ بهروزی زاده خاطر نشان کرد: علت تامه این تصادف توسط کارشناس تصادفات پلیس راه بی توجهی راننده به جلو اعلام شده است.

دستگیری ۲ سارق مسلح تلفن همراه در ایرانشهر

با تلاش مأموران پلیس آگاهی ایرانشهر، ۲ سارق مسلح تلفن همراه دستگیر و ضمن توقیف یک دستگاه موتورسیکلت، از آن‌ها یک قبضه سلاح کلت کمری و تعدادی فشنگ کشف شد.

سرهنگ محمود سعادتیگفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت مسلحانه تلفن همراه در یکی از خیابان‌های ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و گشت زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ نفر ترک‌نشین مشکوک شده و به راکب آن دستور ایست دادند.

راکب موتورسیکلت با مشاهده پلیس و قصد فرار بر سرعت خود افزود و در ادامه هنگام تعقیب مأموران انتظامی یکی از متهمان شروع به تیراندازی به سمت آن‌ها کرد که با مقابله به مثل و واکنش سریع پلیس مواجه و به ناچار تسلیم شدند.

سرهنگ سعادتی ابراز داشت: دربازرسی از این متهمان یک قبضه اسلحه کلت کمری و ۴ عدد فشنگ کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به توقیف موتورسیکلت گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری باند سارقان کابل مخابراتی با ۳ فقره سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای کابل مخابراتی با ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات در شهرستان چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران شهرستان چابهار قرار گرفت.

او بیان داشت: مأموران این شهرستان با جمع آوری اطلاعات و انجام یک سری تحقیقات خاص پلیسی موفق شدند ۳ سارق سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم افزود: متهمان در داخل شهر تردد و با استفاده از وسایل مخصوص سرقت سیم، اقدام به سرقت کابل‌های مخابراتی می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف بیش از ۴۰ متر کابل مخابراتی مسروقه از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات فنی پلیس به ۳ فقره سرقت سیم کابل مخابراتی در شهرستان اعتراف کردند.

او در خاتمه با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟