شب تلخ کلاهبرداران / وزیر جوان در توئیت جنجالی فاش کرد !

به گزارش رکنا، «شب تلخی برای کلاهبرداران» این عبارتی است که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییت جنجالی شب گذشته خود نوشته است. او در اقدامی ضربتی، شرکت‌های خدمات ارزش افزوده (VAS) را هدف قرار داده و امکان شکایت از آنها را نیز فراهم کرده است.

 در توییتی که جهرمی در ساعت ۱۸:۲۷ شب گذشته منتشر کرد، آمده است: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را می‌توانید با #۶*۸۰۰* ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید. کمکم کنید حقتان را بگیرم». اگر این اقدام از سوی این مدیر ارشد دولتی عملیاتی شود، این اولین‌باری است که یک فساد در سطح گسترده کلاهبرداری رخ داده و با یک سامانه و نرم‌افزار، ارقام کلان کلاهبرداری پس گرفته و به مردم بازگردانده می‌شود.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «شرق» درباره جزئیات این اقدام می‌گوید: «امشب پیامکی برای همه مشترکان تلفن همراه شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل ارسال می‌شود که در آن به نکته‌ای که وزیر ارتباطات در توییت خود اشاره کرده است، می‌پردازد. اگر کد #۶*۸۰۰* را وارد کنید، مشخص می‌شود عضو چه خدماتی هستید و چه مبالغی از حساب شما کسر می‌شود. مقرر شده است حجم کامل کلاهبرداری شرکت‌های ارزش افزوده به مردم اطلاع‌رسانی و امکان رسیدگی و بازپس‌گیری این کلاهبرداری‌ها هم فراهم شود. همه پیامک‌هایی که ارسال می‌شود، رایگان است و از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات می‌آید و مجانی است».

این منبع آگاه با اشاره به پیشینه اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قالب هشتگ حق‌الناس از سوی او پیگیری می‌شد، می‌افزاید: «شرکت‌های ارزش افزوده بنا بر آنچه از جانب همین گروه‌ها منتشر شده است از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند که سالانه در حدود دوهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد می‌شود». او می‌افزاید: «آنچه مسلم است، بخش عمده این شرکت‌های ارزش افزوده به بهانه تولید محتوا پا گرفته‌اند، اما محتوای اثرگذاری ارائه نمی‌دهند که در عمل نوعی کلاهبرداری است، زیرا افراد، ناخواسته و بدون آنکه بدانند یا اطلاعات کافی داشته باشند عضو این خدمات می‌شوند و مبلغی از آنها کسر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟