به گزارش رکنا، سردار حسین آل اسحاق بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه پدافندغیرعامل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ رزمایش سایبری برگزار کردیم گفت: وقتی دشمن ۱۱۳ حمله سایبری علیه کشور را در دستور کار قرار می‌دهد باید نسبت به رصد و پایش هوشمند و پدافند غیرعامل توجه کرد.

وی با اظهار اینکه در یکی دوماه گذشته نیز آمریکا اعلام کرده بود ما نیز حمله سایبری خود را علیه ایران انجام دادیم اضافه کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از ادارات و دستگاه ها، آسیب جدی وارد نشده است.

آل اسحاق با اشاره به آماده سازی دستگاه‌های اجرایی در عرصه‌های مختلف گفت: دستگاه‌ها با انجام رزمایش‌های مختلف آمادگی خود را مقابل تهدیدات افزایش داده اند.

معاون سازمان پدافندغیرعامل ناآشنایی مردم را با حوزه پدافندغیرعامل از جمله مسائل برشمرد و گفت: باید به واسطه پدافند غیرعامل موضوع پدافند غیرعامل را بومی کنیم و نسبت به مشارکت مردم در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد با فرهنگسازی می‌تواند موضوع پدافندغیرعامل را در جامعه نشر و ترویج داد و اکنون شاهد تلاش و جدیدیت استان‌ها برای برپایی رزمایش‌های مختلف هستند.

آل اسحاق از اجرای ۹۰۰ ویژه برنامه پدافندغیرعامل در استان مازندران خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید نسبت به ترویج پدافندغیرعامل در جامعه تلاش کنند.

وی محدودیت منابع اعتباری را از مشکلات و موانع فراروی برشمرد و شناخت تهدید‌های نوین را امری مهم دانست و گفت: باید ظرفیت سازی مناسب برای شناخت تهدید‌های نوین صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟