شرکت هرمی موسوم به QNET باز هم با رویای پول دار شدن یک شبه جوانان را به دام انداخت

به گزارش رکنا ، سرهنگ کارآگاه تقی پور در توضیح خبر گفت : در ساعت 10 صبح هجدهم مهرماه امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی از عضویت برادرش در یک شرکت هرمی کارآگاهان اداره چهاردهم را درجریان موضوع قرار داد . وی افزود برادرش به نام رامین حدودا یک سال پیش با خبر استخدام در یک شرکت وابسته به وزارت نیرو از مازندران راهی تهران می شود اما با گذشت چند ماه مشخص گردید که در یک شرکت هرمی مشغول فعالیت می باشد و برای پیگیری دادخواستی به دادسرای ناحیه 31 تهران برده است .

با وصول پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی دریافتند که برادرش گرفتار شرکت هرمی کیونت شده است که با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه آنها در محدوده مهرآباد جنوبی شده که با انعکاس موضوع به مقام قضایی در ساعت 1400 مورخه 23/07/98 طی یک عملیات پلیسی کارآگاهان موفق به دستگیری تمامی افراد حاضردر محل که به عضویت شرکت هرمی کیونت در آمده بودند شدند و برداری وی نیز شناسایی گردید.

سرهنگ جهانگیر تقی پور در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت عنوان داشت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست می باشد که با تغییر عنوان و رویه اینبار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می کند . اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام ، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا با مبالغی مابین 30 تا 40 میلیون تومان آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان ، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند. کلیه متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی و جهت تحقیقات بعدی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی می باشند .

سرهنگ تقی پور در پایان به خانواده ها توصیه نمود به منظور مراقبت و محافظت از فرزند خود به این هشدارها توجه نمایند :

1- بعضا دیده شده افرادی که در ابتدای عضویت در این شرکتها توسط پلیس نجات می یابند همچنان متعجب هستند که چرا پلیس مانع از شراکت آنان در تجارتی سودآور گردیده است .با یک مثال ساده برای این افراد می توان شرکتهای هرمی را به جارو برقی تشبیه نمود که سود واقعی تنها نصیب سرشاخه های اصلی می شود و چیزی به افرادی که در مسیر جذب سرمایه به درون این جاروبرقی هستند نمی رسد .

2- به هیچ وجه به درخواست مبالغ میلیونی(معمولا 30میلیون به بالا) فرزندانتان که برای استخدام راهی تهران شده اند تحت عنوان ضمانت برای کار و خرید وسیله و... پاسخ مثبت ندهید و به آشنایان و اطرافیانتان نیز بسپارید به هیچ عنوان این پول را به فرزندتان ندهند .تنها راهی که می توانید زمینه بازگشت فرزندتان را فراهم کنید عدم پرداخت پول می باشد چون تنها در این صورت است که این شرکت ها دست از اغفال سوژه برداشته و وی را رها می سازند.

3- نسبت به سکونت تعداد زیادی جوان در یک آپارتمان کوچک و با رفت و آمد محدود در محل سکونت خود، به وجود شرکتهای هرمی شک کرده و مراتب به پلیس اطلاع دهید .

4- هرگونه استخدام در سازمانهای دولتی از طریق رسانه های جمعی اعلام می گردد .پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمانها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکتهای هرمی شک کرده و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟