عکس / این مرد در ایران قاتل اجاره ای است / مزاحم زنم را به او سپردم !

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان رضوی که با حساسیت خاصی پرونده های جنایی را رصد می کند، روز گذشته با تایید خبر دستگیری نقابدار اجاره ای مسلح گفت: به دنبال وقوع قتل مسلحانه ای که شانزدهم شهریور در شهرک شیرین مشهد و مقابل چشمان اعضای یک خانواده رخ داد، بلافاصله گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، مامور رسیدگی به این پرونده جنایی شدند.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: استفاده از سلاح شکاری در این پرونده، اهمیت آن را دو چندان کرده بود چرا که پلیس برای عاملان حمل و استفاده از سلاح های غیرمجاز در جرایم و به ویژه جرایم خشن، حد و مرزی نمی شناسد و این گونه مخلان نظم و امنیت با بسیج همه امکانات تحت تعقیب قرار می گیرند بنابراین ماجرا از ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی و اطلاعاتی قرار گرفت تا این که سرنخ های مهمی از اختلافات فامیلی به دلیل مسائل خاص عاطفی و پیامکی به دست آمد.

رئیس پلیس سرزمین خورشید که نظارت مستقیمی بر عملیات شبانه روزی پلیسی داشت، افزود: پیگیری این سرنخ ها که با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) همراه بود، کارآگاهان را درگیر ماجرای فامیلی کرد که از حدود دو سال قبل آتش زیر خاکستر شده بود!

سردار تقوی تصریح کرد: نتیجه بررسی ها و تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان، نشان می داد که با دخالت بزرگترها و همچنین عذرخواهی مقتول (وحید) درباره سوءتفاهم مذکور، این ماجرای فامیلی پایان یافته است اما در این میان جوان 26 ساله ای به نام «ح» موضوع را فراموش نکرده و کینه ای از وحید (مقتول) را به دل گرفته است به همین دلیل، عملیات اطلاعاتی به سوی «ح» کشیده شد و او زیر ذره بین کارآگاهان قرار گرفت تا این که مشخص شد در شب وقوع جنایت، «ح» در جست وجوی «وحید» بوده و در ساعت وقوع تیراندازی نیز در منزل حضور نداشته است.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر این که فعالیت ها و رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان به طور شبانه روزی ادامه یافت، افزود: در نهایت با صدور دستورات محرمانه ای از سوی قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کارآگاهان در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه «ح» را دستگیر و به مقر انتظامی هدایت کردند. وی گفت: این متهم که ابتدا سعی داشت خود را بی خبر از ماجرای قتل نشان دهد در بازجویی ها مدعی شد: من آن ماجرای ارتباط پیامکی را که مربوط به یکی از بستگان بود فراموش کردم اما دیگر با برخی از بستگان نزدیکم روابط سردی داشتم!

سرتیپ دوم محمد کاظم تقوی خاطرنشان کرد: وقتی متهم مذکور خود را در برابر انبوهی از دلایل و مدارک مستند و انکارناپذیری دید که در طول یک ماه تحقیقات غیرمحسوس جمع آوری شده بود،دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: با آن که همه فامیل و افراد دخیل در ماجرای دو سال قبل، آن حادثه را فراموش کرده بودند اما من باز هم احساس می کردم این موضوع به پایان نرسیده است و این ارتباط عاطفی پیامکی ادامه دارد به همین دلیل تصمیم گرفتم تا زهر چشمی از «وحید» بگیرم.

نقشه ام را با یکی دیگر از بستگان نزدیک همسرم در میان گذاشتم چرا که او فردی سابقه دار و نترس را می شناخت که می توانست با «تیزی» «وحید» را بترساند! به همین دلیل عازم تربت جام شدیم و با «صادق – س» (قاتل اجاره ای) به گفت وگو نشستیم. قرار شد صادق با «تیزی» (چاقو) چهره وحید را از ریخت بیندازد! چرا که وحید سوابق کیفری متعددی داشت و دست به «تیزی» بود! ولی او با «الف» (برادرزن «ح») آشنایی کامل داشت و من او را دورادور می شناختم! خلاصه صادق به مشهد آمد و ما به همراه او به در منزل وحید در شهرک شیرین رفتیم تا محیط را به او نشان بدهیم!

بعد از آن صادق «تیزی» را به همراه یک سلاح شکاری برداشت وقتی به او اعتراض کردم که ما فقط می خواهیم خطی روی صورتش بیندازی، گفت: اگر مردم تجمع کردند یا گشت انتظامی رسید با شلیک تیرهوایی می توانم فرار کنم! ولی او باز هم با شلیک گلوله از سلاح شکاری وحید را کشته بود!

میدان دار عرصه امنیت خراسان رضوی در ادامه این ماجرا اضافه کرد: در پی اعترافات این متهم، بلافاصله قاضی احمدی نژاد دستور دستگیری صادق و دیگر افراد مرتبط با این پرونده را صادر کرد و کارآگاهان به عملیات تخصصی خود ادامه دادند تا این که «الف» (برادر زن «ح») و صادق نیز زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و روز گذشته در یک عملیات هماهنگ به دام افتادند.

سردار محمد کاظم تقوی با اشاره به این که تحقیقات در پرونده های جنایی از حساسیت زیادی برخوردار است و باید همه جوانب ماجرا مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با انتقال متهمان به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، بازجویی های فنی از آنان آغاز شد تا این که چند ساعت بعد «صادق» در اعترافاتی تلخ گفت: قرار بود من فقط وحید را با «تیزی» (چاقو) زخمی کنم اما وقتی به محل رسیدیم و او در حیاط را باز کرد، ناگهان از پله ها به سوی اتاق گریخت و من نتوانستم ضربه ای به او بزنم! در همین حال با خودم فکر کردم، آن ها (ح و الف) این همه از من تعریف و تمجید کرده اند و برایم اُفت دارد که دست خالی بازگردم این بود که اسلحه شکاری همراهم را به سوی او نشانه رفتم تا به پایش شلیک کنم اما او برای بستن چفتی در منزل روی زانوهایش نشست که گلوله به سینه اش خورد! و سپس با موتورسیکلت فرار کردم! با وجود این پولی از «الف» نگرفتم.

رئیس پلیس خراسان رضوی یادآور شد: در عین حال، «الف» (متهم دیگر پرونده) درحالی مدعی است که مبلغ پنج میلیون تومان برای ایجاد زخم در چهره وحید به او پرداخته است که شب حادثه نیز برای آن که پلیس به آن ها مشکوک نشود، صادق را با خودروی «ح» به تربت جام برده و شبانه به مشهد بازگشته است. این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از تلاش های کارآگاهان و حمایت های قضایی و دستورات قاضی احمدی نژاد در کشف جرم تصریح کرد: تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت مسلحانه همچنان ادامه دارد.

سابقه خبر

شب شانزدهم شهریور در حالی که عقربه های ساعت به 22 نزدیک می شد، دو جوان موتورسوار به خیابان پانیذ 3 در شهرک شیرین مشهد رسیدند و مقابل ساختمان ویلایی دو طبقه توقف کردند و محکم در منزل را کوبیدند چرا که آیفون این ساختمان خراب بود!

لحظاتی بعد مرد 24 ساله پله های ساختمان شمالی را طی کرد تا از طبقه دوم به پایین رسید و در منزل را گشود. او با دیدن مردان نقابدار خشمگین که اسلحه به دست داشتند، وحشت زده به طرف پله ها دوید و در حالی که فریاد می کشید «بی شرف ها آمدند!» خطاب به همسرش گفت: «بچه ها را داخل اتاق ببر»!

همسر این مرد نیز بی درنگ و با نگرانی کودکانش را به آغوش کشید تا آن ها را به داخل اتاق ببرد اما در این هنگام مهاجمان مسلح پشت سر مرد جوان از پله ها بالا آمدند و او را که با چشمانی حیران و وحشت زده فرار می کرد به دام انداختند.

این مرد که سایه مرگ را بالای سر خود می دید با اضطرابی که سراسر وجودش را فراگرفته بود از مسیر خود بازگشت تا در راهرو را به روی مهاجمان مسلح ببندد ولی دیگر دیر شده بود و ناگهان صدای شلیک گلوله های ساچمه ای در فضا پیچید و بر قلب مرد 24 ساله نشست! مردان مسلح با دیدن وضعیت وخیم «وحید » دوباره پله ها را دو تا یکی طی کردند و سوار بر موتورسیکلت از صحنه هولناک شلیک های مرگبار گریختند! همسر مرد 24 ساله که با دیدن این وضعیت وحشت زده، دست و پایش را گم کرده بود، پیکر خون آلود همسرش را به تراس منزل کشید تا نیروهای اورژانس از راه برسند اما او دیگر جانی در بدن نداشت و با آخرین نفس هایش چشم به فرزندان کوچکش دوخته بود که فقط صدای گریه آن ها را می شنید.لحظاتی بعد مرد 24 ساله به دلیل اصابت گلوله های ساچمه ای جان سپرد و ماجرای این جنایت، پرونده ای دیگر را در دستگاه قضایی گشود. دقایقی بعد با حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد در محل وقوع جنایت، تحقیقات میدانی در این باره آغاز شد و تا سپیده دم روز بعد ادامه یافت. بررسی های مقدماتی حاکی از آن بود که مهاجمان مسلح به محل آشنایی داشته اند و زمانی را برای ارتکاب جنایت انتخاب کرده بودند که همسایه طبقه پایین مرد 24 ساله نیز در منزلش حضور نداشت و آن ها به راحتی مرتکب قتل شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 510401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟