به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تشریح این خبر، گفت: یکم مهرماه امسال سارقان در حال سرقت یک دستگاه موتور سیکلت در خیابان حافظ بودند که با سر رسیدن مالک موتور، میان آنها درگیری ایجاد می¬ شود در هنگام درگیری مالک از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی می ¬شود و یکی از سارقان از محل متواری شد و سارق دیگر به نام " الف." 25ساله توسط گشت کلانتری 129 جامی دستگیر و پس از تحقیقات اولیه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس قرار گرفت.

وی عنوان داشت: متهم در بازجویی های انجام شده در خصوص شیوه و شگرد سرقت موتورها، اعلام داشت: من به همراه همدستم "م." 45ساله ساکن یکی از شهرهای حومه تهران اقدام به سرقت موتور می کردیم و من در نقش زاغ زن بودم و او موتور را روشن می کرد و بلافاصله از محل متواری می شدیم ؛ موتورهای مسروقه را همدستم به یکی از همشهریانش می فروخت ، تا کنون نزدیک به 400 دستگاه موتور به این شیوه سرقت کرده و بیشتر سرقت های خود را نیز در محدوده خیابان کارگر، جمهوری، طالقانی و حافظ انجام می دادیم.

سرهنگ عزیزخانی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان پول حاصل از سرقت موتورسیکلت ها را صرف خرید مواد مخدر می کردند، ادامه داد : با توجه به اعتراف سارق و انجام تحقیقات پلیسی همدست وی نیز در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی افزود: با دستگیری متهم دوم پرونده کارآگاهان پایگاه هشتم مالخر موتورهای سرقتی را نیز در یکی از شهرهای اطراف تهران شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در خصوص موتورهای سرقت شده و ارزش ریالی اموال سرقتی گفت: متهمان به سرقت 400دستگاه موتور سیکلت اعتراف کرده اند که این سرقت ها شامل سرقت انواع موتور آپاچی، پالس و .... می باشد و ارزش ریالی آنها را کارشناسان 60 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 34 برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی کلیه مال باختگان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟