به گزارش رکنا ، با کمک ستاد دیه استان تهران و خیر کرمانشاهی، شخص ناشنوایی که در اثر یک شوخی ساده شخص دیگری را هل داده و منجر به فوت او شده بود، امروز از زندان آزاد می‌شود.

 تقی متولد ۱۳۶۰ اهل کرمانشاه و ناشنوا است و در کارگاه جوراب بافی در تهران مشغول به کار بود. پدرش بازنشسته و مادرش خانه دار و برادرش معلول ذهنی شدید است.

تقی نمی خواست سربار کسی باشد و دوست داشت روی پای خودش بایستد و از طرفی هم کمک حال خانواده باشد، اما یک شوخی بی‌جا همه چیز را تغییر داد.

ماجرا از این قرار بود که ساعت ۶ غروب و زمانی که همه کارگران محل کار را ترک کردند، تقی به همراه محمد هنوز در محل کار بود. محمد حکم پدری و استاد را برای تقی را داشت و همیشه با او شوخی می کرد. آن روز محمد عجله داشت و در ورودی پله ها تقی را هل می دهد که کنار برود. تقی هم متقابلا او را هل می دهد که متاسفانه محمد از پله‌ها به پایین می‌افتد و ضربه مغزی می شود و فوت می‌کند. تقی که زبان بسته بود و گوش شنوا نداشت؛ حالا چشمانش تیره و تار شده بود و آوار دنیا بر سرش خراب شد.

تقی که می خواست روی پای خودش بایستد و بر معلولیتش فایق آید، حالا نزدیک دو سال است که سر از زندان در آورده و امکان برقراری ارتباط او با مددکاران زندان و سایر زندانیان بسیار سخت است و مادر او هم پس از این اتفاق دچار افسردگی شده است.

طبق اعلام ستاد دیه استان تهران، قاضی با توجه به محتویات پرونده و بازبینی فیلم روز حادثه جرم او را قتل غیرعمد و دیه او را ۲۳۱ میلیون تومان اعلام می کند که در حق شکات باید پرداخت شود.

براساس این گزارش، یکی از خیرین اهل کرمانشاه که وکیل است و در جریان شرایط بد اقتصادی روحی و خانوادگی اش بوده، بدون دریافت حق الزحمه پیگیر کارهایش می شود. یک سال می گذرد دیه به روز حساب می شود و تقی جهت آزادی به ۲۷۰ میلیون تومان نیاز دارد.

مرحوم محمد عیال وار بود و هشت ورثه داشت و تقاضای کمک تقی به ستاد دیه استان تهران می رسد. نهایتا با پیگیری‌های فراوان مددکاران ستاد دیه و مذاکرات با شکات پرونده، شکات با گذشت ۱۶۰ میلیون تومان و با دریافت ۱۱۰ میلیون تومان رضایت خود را اعلام داشته‌اند و امروز چک آزادی او از سوی ستاد دیه استان تهران در وجه مرجع قضایی صادر شده و ان‌شاءالله به زودی زمینه آزادی تقی فراهم خواهد شد.

هموطنان نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شماره حساب ۱۴ ۱۴ یا کارت بانکی ۵۸۵۹۸۳۰۰۰۰۹۵۵۱۹ به نام ستاد دیه تهران واریز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟