رازگشایی از تبهکاری های 7 مرد در تهران / چه بلایی سر دختر جوان در هتل آمد + عکس

باندخانوادگی

به گزارش رکنا، داماد خانواده وقتی دید شرایط مالی برادرزن های همسرش مثل خودش خوب نیست سناریوی اخاذی در نقش تصادفات ساختگی را طراحی کرد و یک باند خانوادگی به راه انداخت.

اوایل شهریور امسال بود که ماموران پلیس تهران با مراجعه چند راننده که همگی ادعا می کردند چند مرد در تصادفات ساختگی دست به اخاذی از آن ها زده اند، مواجه شدند و همین کافی بود تا تیمی از ماموران برای دستگیری عاملان این تصادفات ساختگی وارد عمل شوند.

با بررسی های پلیس مشخص شد که چند مرد با نزدیک شدن به خودروها خودشان را به خودروها می زنند و در نقش تصادف ساختگی از سوژه ها پول می گیرند.

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا این که ماموران با اقدامات فنی و پلیسی چهار مرد جوان را که همگی اعضای یک خانواده بودند در عملیات پلیسی دستگیر کردند.

تحقیقات حاکی از آن بود که داماد خانواده همراه سه برادرزن خود در این سرقت ها حضور داشته است و آن ها پول زیادی نیز اخاذی کرده اند.

حمید 42 ساله که داماد خانواده است ادعا می کند به خاطر نداشتن پول اجاره خانه همراه برادرهای همسرش این سرقت ها را انجام می داده است.

این مرد در اعترافاتش گفت: سال گذشته از طریق رسانه ها شنیدیم یک باند 11 نفره با تصادف های ساختگی از مردم اخاذی می کنند تا این که من به خاطر مشکلات مالی و نداشتن اجاره خانه به فکر چاره بودم که یک شب که با برادرهای همسرم دور هم جمع شده بودیم تصمیم به این کار گرفتیم.

وی افزود: از قبل سوژه ها را شناسایی می کردیم و به برادرهای زنم اطلاع می دادم و سپس یکی از آن ها خودش را به خودرو نزدیک می کرد و به طور مثال دستش را به آینه خودرو می زد و با این ترفند من نیز به کمک او می رفتم و با چرب زبانی راننده را وسوسه می کردم که پولی به مرد جوان که برادرزنم است بپردازد و برود، باور کنید از کسی به زور و اجبار پول نمی گرفتیم.

برادرهای همسر این مرد نیز که هر یک به بهانه ای وارد باند شده بودند ادعا کردند به خاطر اعتیاد و کمک به بیماری مادرشان دست به این کار زدند و فکر نمی کردند دستگیر شوند.

photo_2019-10-12_17-10-22

سرقت های جوان آرایشگر

چندی قبل ماموران پلیس تهران از سرقت های سریالی از خانه های شرق تهران مطلع شدند و با توجه به حساس بودن دزدی ها تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این سرقت ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی ‌بردند که دزدان با اطلاع از خالی بودن خانه ها دست به سرقت زده اند که در این مرحله دوربین های مداربسته در نزدیکی محل های سرقت مورد بازبینی قرار گرفت و خیلی زود تصویر یکی از دزدان که اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده بود شناسایی شد.

همین کافی بود تا تیم پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه سارق سابقه دار را در شرق تهران دستگیر کند و متهم در بازجویی ها ادعا کرد که از طریق یک دوست مشترک با پسر جوان که در آرایشگاه مردانه کار می کرد خانه های طعمه‌هایمان را شناسایی می کردیم و پس از اطمینان از خالی بودن خانه ها من برای سرقت وارد عمل می‌شدم.

به این ترتیب ماموران در دو عملیات همزمان پسر آرایشگر و رابط بین سارق اصلی را دستگیر کردند.

گفت وگو با سارق آرایشگر

امیر 28 ساله، آرایشگر از اعتماد مشتریانش سوء استفاده کرده و با اطلاع از وضعیت مالی آن ها و نبودشان در خانه، سرنخ را به همدستانش می داد و آن ها نقشه سرقت را اجرا می کردند.

سابقه داری؟

نه.

چه کسانی را هدف سرقت هایتان قرار می دادی؟

مشتریان آرایشگاه را که با آن ها دوست بودم هدف سرقت هایمان قرار می دادم.

چطور؟

وقتی با مشتریانم صحبت می کردم و می فهمیدم وضعیت مالی خوبی دارند آن ها را در فهرست خود قرار می دادم و آمارشان را به همدستم می دادم.

چطور متوجه خالی بودن خانه ها می شدی؟

به من ربط نداشت، بعد از شناسایی سوژه ها همدستم برای سرقت دست به کار می شد، من نقش فیزیکی در سرقت ها نداشتم.

شغل؟

آرایشگر.

چرا دزدی؟

طمع کردم و پشیمانم.

دزد سابقه دار

حسن 30 ساله که یک سارق سابقه‌دار است ادعا می کند بخاطر بیکاری و به دلیل این که قشر ضعیف جامعه است دست به دزدی زده است.

سابقه داری؟

بله، آخرین بار اسفند سال گذشته از زندان آزاد شدم.

چه نقشی در باند داشتی؟

بعد از این که امیر سرنخ از طعمه هایمان می داد من برای سرقت دست به کار می شدم و با کمین کردن جلوی خانه ها وقتی اهالی خانه بیرون می رفتند وارد عمل می شدم و دزدی می کردم.

چقدر پول به دست آوردی؟

100 میلیون تومان.

شنیدم میلیاردی سرقت کردی؟

اگر از خانه های دیگری که شناسایی شده بودند سرقت می کردم به پول زیادی می رسیدم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

نه.

سابقه داری؟!

اشتباه کردم و به چیزی فکر نمی کردم.

چطور با امیر آشنا شدی؟

از طریق یکی از دوستان مشترکم با امیر آشنا شدم و چندبار به آرایشگاه او رفتم و بعد از این که با هم بیشتر آشنا شدیم این سرقت ها را طراحی کردیم.

photo_2019-10-12_17-10-42

کلاهبرداری با لباس عربی

چندی قبل دختر جوانی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از کلاهبرداری یک جوان عرب نما در یکی از هتل های شمال تهران خبر داد.

دختر جوان به ماموران گفت: در لابی یک هتل شیک در شمال تهران بودم که با یک پسر جوان که لباس عربی به تن داشت آشنا شدم و دوستی ما ادامه داشت تا این که متوجه به سرقت رفتن کارت بانکی ام شدم و وقتی خواستم ماجرا را پیگیری کنم متوجه شدم که از حسابم 50 میلیون تومان پول برداشت شده است و از همان روز به بعد دیگر اطلاعی از پسر عرب ندارم.

به این ترتیب تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و با توجه به تصاویر دوربین های مداربسته مغازه طلافروشی و هتل شیک توانستند جوان عرب نما را شناسایی کنند.

همین سرنخ کافی بود تا پسر جوان در عملیات پلیسی دستگیر شود. این جوان که اصالتا ایرانی است با توجه به تسلط داشتن به زبان انگلیسی توانسته بود در نقش یک عرب زبان اعتماد دختر جوان را جلب و سپس اقدام به خالی کردن حساب دختر جوان کند.

گفت و گو با جوان فریبکار

میثم 30 ساله که مادرش متولد کشورهای عربی است ادعا می کند که دختر جوان قصد سرکیسه کردن مرا داشت و من خودم دست به کار شدم و برای ادب کردن دخترفریبکار حسابش را خالی کردم.

سابقه داری؟

خوشبختانه نه.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

خالی کردن حساب دختر جوان.

شیوه وشگرد؟

یک روز من در لابی یک هتل سرگرم خوردن قهوه بودم که دختر جوان با ترفند خاص خودش به من نزدیک شد و فکر می کرد من یک شیخ نشین عرب هستم و با این طرز فکر قصد داشت از من پول زیادی اخاذی کند که من متوجه نقشه اش شدم.

از کجا متوجه شدی قصد سرکیسه کردن تو را دارد؟

فکر می کرد من فارسی بلد نیستم و وقتی که با تلفن صحبت می کرد متوجه کارش شدم و حتی در این مدت که در نقش مترجم او هم بودم به من گفت که اگر مسافر عرب و اروپایی سراغ دارم به او معرفی کنم و سهم خودم را از او بگیرم.

تو چطور حسابش را خالی کردی؟

یک بار در رستوران شماره کارتش را گفت تا این که کارتش روی زمین افتاد و من بدون این که متوجه ماجرا شود آن را برداشتم و حسابش را خالی کردم.

چقدر برداشت کردی؟

50 میلیون تومان که با کارتش سکه طلا خریدم.

در پوشش لباس عربی قصد سرقت داشتی؟

مادر من عرب است و وقتی دیدم دختر جوان به پوشش لباسم توهین می کند تصمیم گرفتم او را ادب کنم و حتی می خواستم سکه ها را به او پس بدهم که دستگیر شدم.

یعنی نیت شیطانی نداشتی؟

نه، او نیتش شیطانی بود، حتی پس از دستگیری ادعا کرده که یک دستبند طلا هم سرقت کردم اما دروغ می گوید و من تنها 50 میلیون برداشت کردم که سکه ها در دفترم است و به او پس می دهم.

تحلیل کارشناس / شکستن قبح عامل جرایم خانوادگی

دکتر ابراهیم اندرخورا جامعه شناس و استاد دانشگاه

شکستن قبح یا زشتی یک عمل در ارتباطات اجتماعی به عوامل مختلفی ارتباط دارد. وقتی یک عمل مجرمانه در جامعه رخ می دهد که خانواده به آن واکنش منفی نشان می دهند یعنی قبح آن رفتار ناپسند در خانواده شکسته شده است که این موضوع به سه گروه عوامل اجتماعی، خانوادگی و روانی بستگی دارد.

در حوزه اجتماعی موضوع آموزش، یادگیری، تربیت، ارتباط با همسالان، سطح اعتماد اجتماعی و... در شکسته شدن قبح جرایم در خانواده تاثیرگذار است. همچنین تغییر هنجارها و شکل گیری ناهنجاری ها نیز در این میان مهم به شمار می رود. در حوزه عوامل خانوادگی تحصیلات، سبک تربیتی، شیوه برقراری ارتباط، نوع مهارت های آموخته شده و تاب آوری خانواده از شاخص های مهمی است که سبب می شود فرد مجرم دست به ارتکاب جرم بزند یا جرایم را برای همیشه ترک کند.

اختلالات روانی در سطح خانواده موضوع مهمی است که سبب می شود قبح جرایم در خانواده ها شکسته شود. افرادی که به لحاظ شخصیتی و خلقی دارای مشکلات رفتاری هستند به طور قطع وقتی مرتکب یک عمل مجرمانه می شوند و رفتارهای ناهنجار اجتماعی از آن ها سر می زند خانواده در خصوص رفتار آن ها واکنش تنبیهی و منفی نشان نمی دهد در حقیقت بروز جرم را عیب یا یک عمل اخلاقی زشت نمی دانند.

برخی اختلالات خلقی مانند افسردگی، شیدایی یا اختلال دوقطبی و برخی دیگر از اختلالات شخصیتی ، خودشیفتگی و شخصیت ضد اجتماعی سبب بروز ناهنجاری های رفتاری در جامعه می شود که برای اعضای خانواده موضوعی عادی به شمار می رود.

گاهی اوقات هم اعضای یک خانواده به شکل متحد و برای رسیدن به اهدافی که از طریق ناهنجاری یا تخلفات و جرایم به نتیجه می رسند در کنار هم قرار می گیرند و یکدیگر را برای تحقق اهداف مجرمانه یاری می کنند البته در برخی از این خانواده های آشفته مشکلات اقتصادی و فرهنگی بی شماری وجود دارد که محیط ناامن خانوادگی سبب می شود سرنوشت خود را تباه کنند.

انکار باورها با این مسئله ارتباط مستقیم دارد اگر فردی در باور خود به این اعتقاد داشته باشد که جرم و بزه خلاف به شمار نمی رود قطعا توجیهاتی برای خانواده و والدین خود دارد بنابراین با همین توجیه مرتکب رفتارهای غیراخلاقی حتی به صورت خانوادگی می شود. در جامعه ای که امید جای ناامیدی، احترام جای بی احترامی، قانون جای بی قانونی و عدالت جای بی عدالتی را پر می کند بدیهی است افراد برای رسیدن به اهداف خود از هر راه نامشروع و مجرمانه ای قصد رسیدن به هدف را دارند این افراد نه تنها احساس شرم و گناه نمی کنند بلکه این کار را یک فرصت و توانایی قلمداد می کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟