انکار نخ نما در صحنه جنایت!

 ماجرای قمه کشی مرگباری که چند مجروح داشت در حالی قاضی ویژه قتل عمد مشهد را شبانه به مرکز درمانی کشاند که جوان 35 ساله ای به نام «رضا-ر» بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو در خیابان عبادی جان خود را از دست داده بود و با حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد در مرکز درمانی و انجام بررسی های مقدماتی، ادامه تحقیقات به محل نزاع مرگبار کشید. برخی شاهدان عینی از جوان 34 ساله ای به نام «اکبر-ح» سخن گفتند که سوار بر موتورسیکلت در کمین جوان دیگری به نام «امیر» نشسته بود اما هنگام درگیری ضربات چاقو را بر پیکر مهمان تهرانی نیز فرود آورد. بنابر گزارش خراسان، تحقیقات شبانه قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با بررسی همه ابعاد این حادثه وحشتناک بیانگر آن بود که اکبر (متهم به قتل) که از چند سال قبل با جوانی به نام امیر کینه و کدورتی عمیق داشت به دنبال او می گشت تا به اختلافات قبلی دامن بزند. ماجرای این اختلافات به زمانی باز می گشت که «امیر» به خاطر شلیک از سلاح شکاری به سوی برادر اکبر حدود چهار سال را در زندان به سر برده بود ولی بعد از آزادی باز هم این اختلافات در فضای مجازی و حقیقی شدت گرفت تا این که کتک کاری هایی نیز بین آن ها شروع شد. در این میان آن ها دوست مشترکی داشتند که به منزل او رفت و آمد می کردند تا این که بامداد سی ام اردیبهشت گذشته، اکبر از طریق دوستانش فهمید که امیر به منزل دوست مشترک شان در خیابان آیت ا... عبادی رفته است. بنابراین سوار بر موتورسیکلت به سوی منزل دوستش حرکت کرد و سر کوچه منتظر ایستاد. از سوی دیگر «امیر» که در منزل دوستش حال مناسبی نداشت از «سعید» (دوست مشترک) خواست تا با عمویش که در آن نزدیکی زندگی می کند تماس بگیرد که او را به منزلش برساند!

قتل در مشهد

 براساس محتویات این پرونده جنایی حاکی است، به دنبال تماس «سعید» بلافاصله «مهدی» (عموی امیر) به همراه خواهر زاده اش که از یک هفته قبل مهمان او بود، با پای پیاده به طرف خیابان آیت ا... عبادی 62 حرکت کردند ولی آن ها نشانی دقیق منزل سعید را نمی دانستند و وقتی سر کوچه رسیدند نام «امیر» را فریاد زدند. در همین هنگام اکبر که کنار موتورسیکلتش ایستاده بود از آن ها پرسید چه نسبتی با امیر دارند؟ و چه کاره هستند؟ وقتی متوجه شد که آن ها از بستگان امیر هستند ناگهان با قمه به سمت شان حمله ور شد. در این میان عموی امیر هم چاقو را بیرون کشید و بدین ترتیب نزاعی خونین در حالی شکل گرفت که هر سه نفر با ضربات چاقو و قمه مجروح شدند. «امیر» و خانواده دوستش با شنیدن سر و صداها به داخل کوچه آمدند که در یک لحظه امیر نیز با قمه به سوی اکبر حمله ور شد و این نزاع وحشتناک شبانه ادامه یافت. در اثنای این درگیری و در حالی که سعید و خانواده اش سعی در جدا کردن مهاجمان داشتند، برخی از آنان به خاطر خون ریزی و زخم های عمیق کف خیابان افتادند.

مهدی (عموی امیر) در اثنای درگیری با پسرش تماس گرفت تا با موتورسیکلت به محل نزاع بیاید و آن ها را به بیمارستان برساند اما وقتی او با موتورسیکلت رسید باز هم اکبر ضربات دیگری را هنگام سوار شدن امیر به موتورسیکلت بر پیکر خون آلود او فرود آورد و سپس از سعید خواست با برادرش تماس بگیرد که آن ها را به بیمارستان ببرد. حدود نیم ساعت بعد برادر اکبر نیز با خودروی پراید به محل نزاع رسید و او را به بیمارستان امام رضا (ع) رساند. از سوی دیگر جوان 35 ساله تهرانی که به دلیل شدت خون ریزی روی موتورسیکلت نمی‌توانست تعادل خود را حفظ کند، با آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت اما حدود دو روز بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد و بدین ترتیب پرونده نزاع رنگ جنایت به خود گرفت و متهمان این پرونده مرگبار با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی احمدی نژاد در عملیات جداگانه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند. در پی اعترافات و اظهارات متهمان در پلیس آگاهی و همچنین در جلسات بازپرسی، در نهایت همه عوامل مرتبط با این پرونده جنایی به محل وقوع قتل هدایت شدند تا صحنه حادثه را در حضور قاضی ویژه قتل عمد بازسازی کنند.

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: در آغاز بازسازی صحنه جنایت که سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز حضور داشت، ابتدا سروان جمالی (افسر پرونده) به بیان جزئیاتی از محتویات پرونده و  اظهارات شاهدان عینی پرداخت و سپس متهم با دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد در برابر دوربین قوه قضاییه به تشریح صحنه قتل پرداخت.

او با انکار نخ نما گونه این جنایت گفت: ساعت حدود 2 بامداد سی ام اردیبهشت بود که به کله پزی رفتم و سیرابی خوردم بعد از آن سوار بر موتورسیکلت به سوی منزلم در حرکت بودم که به طور اتفاقی سر کوچه منزل سعید (محل نزاع) موتورسیکلتم دچار نقص فنی شد. من موتورسیکلت را روی جک زدم و خودم مشغول شیر بنزین آن بودم که بتوانم موتورسیکلتم را تعمیر کنم ولی ناگهان چند نفر با چاقو روی سرم ریختند و مرا به حدی زدند که بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی چشمانم را گشودم خودم را روی تخت بیمارستان دیدم و دیگر از چیزی خبر ندارم!

این اظهارات درحالی صورت گرفت که دیگر عوامل مرتبط با پرونده و شاهدان از نقش اصلی اکبر در این ماجرا سخن گفتند و او را به وارد آوردن ضربات چاقو بر پیکر رضا (مقتول) متهم کردند. به همین دلیل قاضی احمدی نژاد دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

سجادپور

کدخبر: 509047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟