4 زن مشهد را به هم ریخته بودند ! / آنها سرعت عمل بالایی داشتند !

به گزارش رکنا ، در مستندات تصویری به دست آمده از سرقت مشاهده شد که زنی جوان وارد خودروی شاکی شده و در زمانی کوتاه به آن دستبرد زده است. همین سرنخ موجب شد تا بانوان پلیس مشهد وارد این پرونده بشوند...

برای لحظه ای کوتاه ماشینش را پارک کرد تا سری به جمعه بازار بزند. فکر و ذهنش پیش پسرش بود اما دکترش گفته بود که باید هرچه سریع تر عمل شود. چند وقتی بود که کبدش درست کار نمی کرد، هم تاب پسرک رفته بود و هم پدرش. در ماشین باز بود و او نمی دانست درها را قفل نکرده یا شخصی آن را باز کرده است. داخل پرایدش را بررسی کرد، همه چیز سرجایش بود ولی اثری از کیف دستی اش نبود. گویا آب شده بود و داخل زمین فرو رفته بود. حدسش برای سرقت از ماشینش درست از آب درآمد چرا که سارق یکی از درها را کمی خم کرده بود و بعد هم آژیر دزدگیر را از کار انداخته بود. با دریافت چند پیامک همه چیز یک آن به هم ریخت و زیر و رو شد. صدای پیامک ها تمامی نداشت. برداشت پشت برداشت. پنج میلیون و نهصد هزار تومانی که قرار بود خرج دوا و دکتر جگرگوشه اش شود حال به چنگ فردی افتاده بود که با مال غصبی حسابی برای خودش بریز و بپاش می کرد. مرد جوان تا خودش را به بانک رساند دیگر کار از کار گذشته بود و یک ده هزار تومانی بی ارزش ته حسابش مانده بود. همانجا با پلیس تماس گرفت. زمانی نگذشت که تیمی از مأموران گشتی پلیس در محل حاضر شدند و با توجه به شواهد موجود گزارش این سرقت را تنظیم کردند و از مرد میان سال خواستند که برای ادامه تحقیقات پرونده اش به کلانتری مراجعه کند.

مرگ فرزند در اثر سرقت کارت بانکی

چند روز بعد مرد مال باخته در حالی که لباس سیاه به تن داشت برای پیگیری شکایتش پا به همان کلانتری گذاشت که پرونده اش در آنجا باز بود. کار از کار گذشته بود و فرزندش جان داده بود. به ادعای او پولی که قرار بود صرف عمل فرزندش بشود حالا باید خرج کفن و دفن او می شد. با توجه به حساسیت موضوع به دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد پیگیری های ویژه پلیس در شناسایی این سرقت شروع شد و مأموران در قدم ابتدایی خود طی هماهنگی با مقام قضایی به سراغ چند دوربین مداربسته ای رفتند که در محل ارتکاب جرم قرار داشت. باورش برای مأموران هم سخت بود که یک زن مسبب این سرقت باشد. در مستندات تصویری به دست آمده مشاهده شد که زنی جوان وارد خودروی شاکی شده و در زمانی کوتاه به آن دستبرد زده است. همین سرنخ موجب شد تا بانوان پلیس مشهد وارد این پرونده بشوند و ادامه تحقیقات آن را در دست بگیرند. ادامه پیگیری های مأموران کلانتری بانوان مشهد نتیجه داد و تیم عملیاتی این پرونده موفق به شناسایی مخفیگاه زن سارق شد. تیم ضابطان قضایی در تدارک عملیاتی برای دستگیری متهم بودند که دو پرونده سرقت دیگر مشابه پرونده قبلی در کلانتری بانوان گشوده شد. درست در همان محدوده قبلی دو زن جوان مدعی شده بودند که افرادی ناشناس کارت بانکی شان را در زمانی که آن ها داخل اتوبوس بوده اند، سرقت کرده اند. اظهارات دو شاکی این پرونده هم حاکی از آن بود که طی دو مرحله مبلغ 2میلیون تومان و7میلیون و 200 هزار تومان از کارت آن ها برداشت شده است که پیامک ارسال شده بانک، مهر تأییدی بر گفته آن ها بود.

دستگیری مهره اصلی

ضابطان قضایی برای اینکه حساسیت ایجاد نکنند و سارق از چنگشان نگریزد به صورت نامحسوس و با لباس شخصی پا به خیابان یوسف زاده منطقه خواجه ربیع مشهد گذاشتند و در مقابل خانه ای که از قبل آن را ردزنی کرده بودند، قرار گرفتند. کوچه در سکوتی شبانه بود که مأموران پلیس زن با رعایت موازین شرعی به این خانه ورود شدند. سارق اصلی به همراه دوستش داخل خانه بود که از این حرکت مجریان قانون غافل گیر شد. تیم عملیاتی پرونده در بازرسی از محل 4دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، 700هزار تومان وجه نقد و مقادیری مواد مخدر به همراه آلات استعمال افیونی را کشف و ضمیمه پرونده دو متهم کردند. بانوان پلیس که احتمال می دادند متهمان به صورت باندی فعالیت کنند و ممکن است همدستانی هم داشته باشند آن ها را پای میز بازجویی نشاندند و با ارائه مستندات به دست آمده این افراد را به حرف کشیدند. متهم اصلی که لنز چند دوربین مدارسته تصویر او را ضبط کرده بود، گفت که سابقه کیفری دارد و به همراه دوستش به تازگی از زندان خلاص شده اند. او در ادامه اظهاراتش به سرقت چند کارت بانکی و برداشت غیر مجاز آن ها اعتراف کرد.

تک شبانه به سومین مخفیگاه سارقان

کار این سارقان جوان رو به پایان بود برای همین دو همدست دیگر خود را به پلیس معرفی کردند. مأموران کلانتری بانوان مشهد در قدم بعدی خود به سراغ مخفیگاه دیگر متهمان در بولوار 22بهمن رفتند اما اثری از سارقان در محل نبود. یکی از همسایگان به مأموران گفت که متهمان در دقایق بامدادی خانه را تخلیه و فرار کرده اند. تحقیقات بعدی ضابطان قضایی موجب شناسایی سومین مخفیگاه متهمان فراری شد. بانوان پلیس این بار مطمئن بودندکه متهمان در چنگشان هستند برای همین طی هماهنگی قضایی برای دستگیری آن ها وارد عمل شدند. مخفیگاه سوم این باند حرفه ای سرقت، در خیابان یوسف زاده بود و مأموران برای دومین مرتبه پا به این خیابان گذاشتند. محله آرام بوده صدایی از خانه مورد نظر به گوش نمی رسید. محل اختفای سارقان خانه ای دو طبقه بود و احتمال فرار آن ها وجود داشت از همین رو مجریان قانون بدون اینکه حساسیتی ایجاد کرده باشند وارد محل شدند. متهمان اما دست پلیس را خواندند و یکی از آن ها که زنی جوان بود خود را به پشت بام رساند و از طریق بام همسایه قصد فرار داشت که در یک لحظه صدای شلیک تیر او را سرجایش میخکوب کرد. او می دانست که اگر به فرارش پایان ندهد هدف بعدی گلوله قانون قرار خواهد گرفت. افسر پلیسی که این زن فراری را تعقیب می کرد چند مرتبه به او فرمان ایست داد و چون متهم حاضر به تسلیم خود نبود، این مأمور با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به اسلحه شد و یک تیر هوایی شلیک کرد.

تهدید پلیس با اسلحه

در حاشیه این بگیر و ببند اما اتفاق دیگری افتاد و یک متهم سابقه دار به تور پلیس افتاد. در میان این عملیات یکی از همسایگان مردی جوان بود به که دلیل سر و صدای به وجود آمده بیرون آمده و به بانوان پلیس اعتراض می کرد. تهدید مأموران از سوی این فرد که مدعی شده بود اگر این سر و صداها تمام نشود با اسلحه به سراغ مجریان قانون خواهد آمد، سرخطی شد برای بازرسی خانه او که همین مسئله دستش را رو کرد. این فرد که دارای سابقه کیفری است از سارقان کیف قاپی بود که از چندی پیش پلیس در پی دستگیری اش بود. فرمانده انتظامی مشهد مطرح کرد که مأموران کلانتری بانوان در بازرسی از دو خانه مورد نظر که کنار همدیگر قرار داشتند دو کارت بانکی مربوط به دو شهروند، رسید خرید با دستگاه پوز به مبلغ 76میلیون تومان، 5دستگاه تبلت و گوشی مسروقه، 30عدد کیف زنانه، تعداد زیادی لباس مارکدار نو به ارزش 100میلیون تومان، تعداد زیادی کفش نو، مبلغ 4 میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد و مقادیری مواد مخدر، کشف وضبط کردند. سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: تاکنون 5 شاکی به کلانتری بانوان مراجعه و شکایت خود را علیه متهمان این پرونده تنظیم کرده اند.

این مقام ارشد انظامی مشهد با اشاره به آخرین وضعیت متهمان، گفت: 4زن دستگیر شده که سوابق کیفری در پرونده شان دارند در قالب باندی فعالیت داشته اند. این افراد به همراه یک متهم دیگر که مردی جوان است پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و راهی زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟