شکنجه پسر 16 ساله افغان در قشم / او به همسر رییس شورا متلک انداخته بود !+ عکس

در این گزارش ها ، بدون اینکه به علت این شکنجه اشاره ای شود، اعلام شده که این نوجوان افغان توسط یک مقام رسمی در روستای سلخ جزیره قشم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه رکنا و به نقل از سایت طلوع نیوز چندی پیش خبری در رسانه ها و فضای مجازی به انتشار گذاشته شد که حاکی از شکنجه نوجوان افغان در قشم بوده است.

بر اساس گزارش این وب سایت، نوجوان افغان به دلیل متلک انداختن به همسر رئیس شورای محلی روستای سلخ ربوده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در فیلم منتسب به این موضوع که در شبکه های مجازی منتشر شده است ، نشان می دهد که دست و پای نوجوان ۱۶ ساله افغانستانی  بسته شده و او را شکنجه کرده اند.

اما پس از انتشار این خبر در رسانه ها یک روزنامه نگار اظهار داشت که عاملین این ضرب و شتم و شکنجه نوجوان افغان دستگیر شده اند و قربانی زنده است.

این روزنامه‌نگار در صفحه توئیتر خود نوشت: من با شوهر خانمی صحبت کردم که مدعی بود این نوجوان مزاحم همسر ایشان شده و روز بعد دیگران او را به جایی برده و کتک زده اند تا دیگر این کار را تکرار نکند.

هم‌چنین این زن ساکن جزیره قشم گفته که این نوجوان اهل افغانستان زنده است و آنها او را به پاسگاه محلی در روستای سلخ در قشم تحویل داده اند.

هنوز مقامات پلیس در جزیره قشم هیچ واکنشی به این ماجرا نشان ندادند.

هرچند که به نوشته وب‌سایت طلوع وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است که شکنجه این شهروند اهل افغانستان را بررسی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که، درباره گزارش‌ مبنی بر شکنجه نوجوان ۱۶ساله در جزیره «قشم» تحقیق می‌کند.

این خبر هنوز در رسانه‌های رسمی کشور تایید یا تکذیب نشده و مسئولان شورای این روستا هیچ واکنشی تا این لحظه نداشته اند.

تحقیقات خبرنگار رکنا

به گزارش رکنا، یکی از کسبه روستا در گفت و گو با خبرنگار رکنا گفت: این ماجرا مربوط به اوایل هفته می شود. ظاهرا جوان افغان برای یکی از نوامیس رییس شورایاری روستا مزاحمت ایجاد کرده بود. رییس شورایاری نیز برای ادب کردن جوان افغان چند تن را به سراغ او فرستاد که او را تا سرحد مرگ کتک زده بودند. از این ماجرا چندین فیلم وجود دارد؛ اولین فیلم را دوربین یک مغازه زنانه فروشی گرفته است که چند مرد را در حال سوار کردن جوان افغان داخل ماشین البته با استفاده از خشونت نشان می دهد. فیلم های دیگری نیز وجود دارد که اغلب آن ها جوان افغان را در حال شکنجه شدن و ابراز پشیمانی او را نشان می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: تا آنجا که ما خبر داریم، جوان افغان تا به این لحظه زنده بوده و به یکی از بیمارستان های بندرعباس منتقل شده است.

آخرین خبر:

رضا صفایی، دادستان قشم گفت: کشته شدن تبعه افغان درست نیست، اما ضرب و جرح وی صحت دارد.

متهمان شناسایی شده‌اند و پرونده قضایی آنان در حال تکمیل است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟