این 3 زندانی مخوف آزاد شدند تا کابوس تهرانی ها شوند+ عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ چهری با اشاره به اینکه در ساعت 22 پانزدهم خرداد ماه امسال مرد جوانی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، از وقوع سرقت زورگیری توسط سه نفر جوان سارق ، پراید سوار در محدوده امیر آباد شمالی خبر داد، بیان داشت: پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف (راننده از مسافر) ، تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و دستگیری سارقان به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود : مالباخته در تشریح واقعه گفت: حدود ساعت 8 شب ، برای رفتن به منزلم از میدان آزادی سوار یک دستگاه پراید تیره رنگ که دارای یک نفر راننده و دو سرنشین حدودا بیست و چند ساله بود، شدم.

شاکی با بیان اینکه در صندلی جلو نشسته بودم که پس از گذشت چند دقیقه متوجه تغییر مسیر راننده به سمت یکی از بزرگراه ها شدم ادامه داد : یکی از نفراتی که عقب نشسته بود چاقو را زیر گلویم گذاشت و با تهدید به من گفت که اگه صدات دربیاد شاه رگت رو می زنم و از آنجایی که حسابی ترسیده بودم مجبور شدم سکوت کنم و هیچ حرکت دیگری انجام ندهم و گوشی موبایل هوشمندم به ارزش 3 میلیون تومان ، کارت های عابر بانک ، 3 میلیون تومان وجه نقدی که به همراه داشتم را از من گرفتند و در محدوده امیرآباد مرا از خودرو پیاده کردند و متواری شدند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته دستگیری سارقان را در دستورکار خود قرار دادند ، بیان داشت: پس از انجام اقدامات پلیسی گسترده مشخص شد یکی از اعضای این باند، یک دستگاه تلفن همراه از فروشگاهی خریداری کرده که با مراجعه به فروشگاه مورد نظر، تصویر این سارق به دست آمدکه با بررسی سوابق مجرمان حرفه ای سابقه دار و پایش اطلاعاتی ، متهم شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت و مواد مخدر بود در مخفیگاه اش در محدوده اسماعیل آباد ( خلازیر) شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد و خودروی پراید نیز که با آن اقدام به سرقت می کردند کشف و توقیف شد ، سارق دستگیر شده در بررسی های صورت گرفته اظهار داشت سرقت را به اتفاق دو نفر از همدستانش انجام داده است .

سرهنگ چهری با اشاره به اینکه به دنبال اظهارات سارق ، دو همدست وی دستگیر شدند، بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته " سعید " سرکرده باند در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : من و احمد هردو پس از آزادی از زندان در اواخر اسفند ماه سال 97 تصمیم به تشکیل یک باند سرقت زورگیری گرفتیم و از آنجای که سامان نیز ساکن یک محدوده بودیم به وی پیشنهاد دادیم که با خودروی شخصی اش با ما در سرقت ها حضور داشته باشد.

سرکرده باند در ادامه تحقیقات گفت : بیشتر سوژه ها را در میدان آزادی و در ساعات آغازین شب سوار خودرو می کردیم و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با سلاح سردی که به همراه داشتیم پس از سرقت اموال با ارزش ، آنان را درمسیرهای خلوت رها می کردیم و اموال را بین خودمان تقسیم می کردیم و صرف مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی می کردیم و اموال مسروقه را در محدوده خلازیر به افراد عبوری می فروختیم.

چهری در ادامه گفت : سارقان تاکنون به بیش از 30 فقره سرقت به این شیوه در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کرده اند که در تحقیقات اولیه می توان برآورد کرد که ارزش اموال سرقتی بیش از 80 میلیون تومان می باشد.

سرهنگ کارآگاه چهری ، گفت : با توجه به دستگیری سارقان و اعتراف صریح به سرقت زورگیری ، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد ، به وضعیت خودرو وسرنشینان آن توجه شود . اگر کارتن های خالی عقب قرار داده اند و یک نفر عقب نشسته است به نحوی که شما مجبورید جلو بنشینید یا یکی از دوسرنشین عقب پیاده می شود تا شما بین دو نفر قرار بگیرید ، حساس شوید و از سوار شدن خودداری کنید.

در صورتیکه با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید خونسردی خودرا حفظ و از درگیری با سارقان خودداری کنید و بدانید به خاطر سپردن چهره و مشخصات سارق یا سارقان و خودرو و نیز هرآنچه به دستگیری مجرمان به پلیس کمک می کند ، بسیار حائز اهمیت است .

-مهمترین توصیه ما این است که وقت و برنامه خودرا طوری تنظیم کنید که در طول شبانه روز با استفاده از وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنید و حتی المقدور در ساعات خلوت به ویژه درمحله ای حاشیه ای تردد نداشته باشید .

-به هر حال اگر مجبور شدید از خودروهای شخصی مسافربر استفاده کنید تنها نباشید و حتماً‌ فامیل ، دوست ، همکار ومسافرانی را که به یک مقصد خاص می روند ، با خود همراه کنید . بازهم خانم ها باید توجه خاصی به این توصیه داشته باشند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟