حسین بهمنی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز گفت: برخی افراد استان مبادرت به قاچاق دستگاه بیت کوین می‌کنند که طی امسال ۶میلیارد تومان دستگاه بیت کوین قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه ارزش هر دستگاه تقریبا ۳۵میلیون تومان است، اظهارکرد: ورود این دستگاه‌ها ممنوع نیست، اما باید مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت بگیرند و پس از طی فرآینده قانونی و اخذ مجوز از سازمان صمت بعنوان کالای قاچاق مشروط محسوب می‌شوند و می‌توانند فعالیت کنند.

دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۵ماهه امسال ۲۶۳میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز استان بوده که نسبت به مدت مشابه شال قبل با ۱۲۴میلیارد ریال افزایش ۱۱۲ درصدی نشان می‌دهد.

بهمنی اضافه کرد: ۸۲۷فقره پرونده قاچاق طی این مدت در استان تشکیل شده است در مدت مشابه سال قبل ۸۴۷فقره پرونده بود.

او ادامه داد: تعداد متهمان دستگیر شده مرد و زن قاچاقچی در استان را ۹۰۸نفر بوده است این امار در مدت مشابه سال قبل ۱۰۰۱ نفر بود.

دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی ۵ماهه امسال ۲۸۳ خودرو حامل کالای قاچاق در استان توقیف شده که این این آمار در سال گذشته ۳۲۵دستگاه خودرو بوده است.

بهمنی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان پایلوت برای پلاک گذاری تراکتور‌ها و کمباین‌هاست، بیان کرد: پس از پلاک گذاری بر این ساسا سوخت به تراکتور‌ها و کمباین‌ها داده می‌شود که ۲۱۰۰دستگاه تراکتور و ۵۰دستگاه کمباین در استان شناسایی شده است.

او اظهارکرد: در سال گذشته ۲۳۱دستگاه تراکتور و دو دستگاه کمباین در استان پلاک گذاری شده است و همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۱دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟