به گزارش رکنا، سید مهدی محمدی گفت: قاچاق زمانی اتفاق می‌افتد که دام از مرز خارج شود، بنابراین در سطح استان تهران و استان‌های مرکزی قاچاق معنایی ندارد بلکه شاهد جابجایی دام از یک استان یا شهر به استان یا شهر دیگر هستیم.

وی در ادامه افزود: در استان تهران ما گزارشی از جابجایی دام به منظور قاچاق را نداشتیم، اما این جابجایی دام در شهر‌ها و استان‌های دیگر وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه هر کالایی که از مبادی غیررسمی و بدون انجام تشریفات قانونی وارد کشور شود قاچاق محسوب می‌شود، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که اخیرا در کشور ایجاد شده است، ریاست جمهوری بخشنامه‌ای صادر کرده است که براساس آن به سازمان اموال تملیکی اجازه داده است تا برخی از کالا‌های مکشوفه قاچاق را که در داخل تولید مشابه ندارد، به فروش برسانند که این موضوع هم به تولیدکنندگان کمک می‌کند هم بخشی از مصرف عمومی کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تا پایان امسال حدود ۱۲۰۰ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف و در بازار عرضه خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: ما امسال بیشترین حجم امحای کالای قاچاق را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم که طی آن ۳۳۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد تومن امحا شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟