شهردار چیتگر بازداشت می شود ! / حکم جلب صادر شد

به گزارش رکنا، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران در بازدید اعضای شورای شهر تهران از آخرین وضعیت بوستان چیتگر، گفت: آب، زمین و تأمین اعتبار جزء مواردی است که همواره درخصوص فضای سبز تهران مورد توجه است و همین امر در سال ۹۴ موجب شد تا دولت مصوبه‌ای به نام آسیب‌شناسی فضای سبز تهران داشته باشد که از جمله تکالیف آن مکلف کردن وزارت نیرو به تأمین رایگان بخشی از فاضلاب است.

او افزود: امروز نزدیک به ۲ سال است که در حال مذاکره هستیم تا شرکت آب و فاضلاب هزینه شبکه را از ما نگیرد و تنها شهرداری منطقه هزینه تصفیه‌خانه را پرداخت کند که این درخواست در مراحل آخر انجام است.

نوذرپور با اشاره به سرانه فضای سبز، گفت: سرانه آب فضای سبز شهری از سوی وزارت نیرو ۶ مترمربع به ازای هر نفر است که این عدد پاسخگو نیست، زیرا طبق قانون هوای پاک وزارت نیرو مکلف است تا ۱۵ مترمربع را به صورت رایگان به ازای هر نفر اختصاص دهد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران در تشریح روند قطع آب بوستان چیتگر، تصریح کرد: از سال ۹۲ پرداخت حقابه بین شهرداری منطقه و شرکت آبفا به مشکل خورد که در مقاطعی منجر به قطع آب و از سال ۹۶ به صورت دائم آب بوستان چیتگر قطع شد.

او با اشاره به اینکه بوستان جنگلی چیتگر بخشی از فضای سبز منطقه ۲۲ است، گفت: ۳ هزار هکتار فضای سبز در منطقه ۲۲ وجود دارد که در طول دو سال گذشته، ۱۹ مترمربع به سرانه فضای سبز این منطقه افزوده شده که همین آمار نیاز آبی را تشدید می‌کند.

نوذرپور تأکید کرد: منطقه ۲۲ تهران در بین دیگر مناطق ویژه است، زیرا میزان فضای سبز این منطقه نسبت به سایر مناطق قابل قیاس نیست و همین امر موجب می‌شود که سازماندهی متفاوتی در این منطقه داشته باشیم.

شهردار منطقه ۲۲ تهران تصریح کرد: منابع اعتباری متناسب با فضای سبز موجود در منطقه ۲۲ نیست، اما با تمام محدودیت‌ها سرانه فضای سبز در این منطقه رو به توسعه است، اما مشکل اساسی و ریشه‌ای در منطقه ۲۲، مشکل آب است که به علت بدهی، شهرداری آن را قطع کرده است.

نوذرپور با اشاره به اینکه شهرداری از فضای سبز موجود درآمدی کسب نمی‌کند، گفت: دولت نباید تعرفه آب را برای شهرداری غیرکشاورزی حساب کند و درخواست ما از شورای شهر این است باتوجه به ویژگی و وسعت فضای سبز منطقه ۲۲، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد.

او با اشاره به صدور حکم جلب خود برای قطع ۱۳ درخت، افزود: ۱۳ اصله درخت به دلیل بیماری از طرف مدیریت شهری منطقه ۲۲ قطع شد و به همین دلیل حکم جلب من نیز صادر شد و ما با توضیحاتی که ارائه کردیم، هدف خود را از قطع ۱۳ اصله درخت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری بیان کردیم که مورد قبول واقع شد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به آتش‌سوزی‌های رخ داده در بوستان جنگلی چیتگر، گفت: یکی از دلایل بروز آتش‌سوزی در بوستان چیتگر، بارش‌های فصلی بود که موجب رشد علف‌ها در مقیاس وسیع شد که پس از تغییر فصل با خشک شدن علف‌ها در معرض حریق قرار گرفت.

نوذرپور افزود: یکی دیگر از دلایلی که موجب بروز آتش‌سوزی در بوستان جنگلی چیتگر می‌شود، سهل‌انگاری شهروندان در به پا کردن آتش است که پس از راه‌اندازی بساط کباب خود، نسبت به خاموش کردن آتش بی‌توجهی می‌کنند که همین امر موجب بروز آتش‌سوزی می‌شود.

او گفت: یکی دیگر از مواردی که آتش‌سوزی در بوستان جنگلی چیتگر را رقم می‌زند، بازی‌گوشی جوانان است، به گونه‌ای که ما ۱۰ مورد دستگیری از همین باب در بوستان چیتگر داشتیم که منتظر نظر مراجع قانونی هستیم.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی، تصریح کرد: برای کنترل هرچه بیشتر بوستان چیتگر، بالای تپه‌ها دکل‌های دیده‌بانی نسب شده و در کنار آن اکیپ‌های موتورسوار با کپسول‌های آتش‌نشانی در حال گشت‌زنی هستند تا هر جایی که دکل‌های دیده‌بانی دودی مشاهده می‌کنند، در کمترین زمان ممکن آن را خاموش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟