به گزارش رکنا، مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۳ سال اخیر با پا بخشش ۱۶ قاتل از قصاص پای چوبه‌داردرمیانی و وساطت مجموعه زندان‌ها، مددکاران و شورا‌های حل اختلاف در زندان‌ها، تعامل و همکاری مسئولان قضایی، بزرگان و متنفذان و معتمدین طوایف ۱۶ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

اسماعیل جمیاری تعامل و همکاری با شورای حل اختلاف را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه از ظرفیت علماء، بزرگان قوم، معتمدان و ریش سفیدان استفاده کردیم که در مجموع نتیجه تلاش‌های انجام شده رضایت بخش است.

وی ترویج فرهنگ تشویق مردم به گذشت، احسان و برادری را ضروری دانست و ادامه داد: امیدوارم در این زمینه رسانه‌ها، نخبگان سیاسی و فرهنگی و افراد دارای نفوذ اجتماعی ورود کنند.

جمیاری بیان کرد: طبق سیاست دستگاه قضایی در دوره تحول و نیز برنامه‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها پرونده‌های دارای زندانی قصاص به طور ویژه باید رصد و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قصاص حق شرعی و قانونی اولیای دم است، بیان کرد: با هدف جلوگیری از ادامه خصومت‌ها و منازعات و برقراری نظم و آرامش به جامعه، مدیریت زندان‌ها با همراهی مجموعه قضایی، ریش سفیدان و معتمدین کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است./برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟