جنجال ختنه کردن شیلا دختر 7 ساله / مادرم و چند زن همسایه مرا محکم گرفتند تا آن اتفاق بیفتد / مجلس عراق وارد ماجرا شد

ختنه کردن دختران در عراق

به گزارش گروه ترجمه رکنا، طبق خبرهایی که در رسانه های خارجی گسترش یافت در منطقه شمال عراق 60درصد زنان ختنه می‌شوند و این عذاب و شکنجه از کودکی با آن ها همراه بوده و جزو کابوس های کودکی شان مانده است.

داستان تلخ دخترکی 7 ساله در عراق که به اجبار مادرش و چند زن همسایه ختنه شد، دنیا را تکان داد.

شیلا که اکنون دختری جوان شده است در خصوص آزار جنسی که در زمان کودکی شامل حالش شده بود گفت : تنها 7 سال داشتم که با تیغ فولادی ضد زنگ ختنه شدم و زن بی رحمی که بدون توجه به گریه و التماس هایم مرا از بین برد هنگام شروع این جنایتش با خوشحالی در حالی که دستانش را رو به آسمان گرفته بود و بعد بدون توجه به گریه هایم با کمک مادرم و سایر همسایه ها به اجبار لباس هایم را از تنم خارج کرد و بعد فریاد هایم تا آسمان رسید.

چرا مادرم با ختنه کردن من موافق بود

شیلا در ادامه صحبت هایش در حالی که هنوز یاد و خاطرات درد آور آن روز در ذهنش تداعی شده بود گفت که نمی داند چرا مادرش در حق او چنین ظلمی کرده است.

داستان تلخ و دردناک ختنه کردن دختران هنوز هم در برخی از کشور ها ادامه دارد و هنوز هم شاهد شکنجه های وحشتناک دختران کم سن و سال در برخی از نقاط جهان هستیم.

این بار رسانه های جهان از شکنجه و عذاب دختران در عراق گزارش دادند که هنوز مشخص نشده است چگونه این عذاب جنسی از کشور های آفریقایی و شرق آسیا به عراق رسید و آن ها را نیز در برگرفت.

آیا این درد و شکنجه وابسته به عقاید مذهبی است یا برای نشان دادن عفت و پاکی دختران؟ هنوز پس از گذشت چند سال از این شکنجه دردناک و هولناک پارلمان عراق هیچ تلاشی برای پایان دادن به این رسم نکرده است.

گفتنی است رئیس کمیسیون زنان پارلمان عراق از مبارزه برای ممنوعیت ختنه زنان در شمال عراق و درخواست 10 سال حبس برای عاملان این کار خواسته است اما این طرح حدود یک سال است بدون رسیدگی مانده است و هنوز دختران زیادی همچون شیلا قربانی این سنت می شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟