به گزارش رکنا، محمد جواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در ارتباط با اخبار منتشر شده در خصوص مرگ دختر ۲۵ ساله دانشجوی دوره کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی شیراز توضیحاتی را ارایه داد.

او افزود: طی اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر تاخیر آمبولانس اورژانس بر سر بالین دختر ۲۵ ساله دانشجو، این سازمان ضمن تسلیت به خانواده فرد مذکور اعلام کرد که طبق استاندارد‌های اورژانس و برنامه مکانیزه، با اعلام اولین تماس تکنسین‌های این سازمان در زمان ۱۴ دقیقه در محل حادثه حضور داشتند و خدمات درمانی لازم را به مصدوم ارائه کردند.

مرادیان، تاخیر ۲۵ دقیقه‌ای امدادگران اورژانس به محل حادثه را تائید نکرد و گفت: طبق استاندارد‌های تعریف شده زمان رسیدن بر بالین بیماران و آسیب دیدگان، به طور میانگین در جاده‌ها ۱۵ دقیقه است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: تمامی اقدامات درمانی لازم توسط پرسنل اورژانس فارس برای دانشجوی فوت شده در محل حادثه و در حین انتقال به مرکز درمانی انجام شده و هیچ کوتاهی در این زمینه انجام نشده است.

مرادیان تصریح کرد: با توجه به ترافیک و بعد مسافت مراکز درمانی در کلانشهر شیراز و جهت درمان فوری برای این مصدوم با هماهنگی‌های انجام شده وی به بیمارستان شهید مطهری مرودشت انتقال یافت.

او همچنین گفت: با توجه به آنکه بیمارستان شهید مطهری مرودشت همه امکانات لازم برای درمان مصدومین را دارد مرجع انتقال همه موارد مشابه در منطقه است.

مرادیان بیان کرد: متاسفانه به دلیل ضربه شدید به‌ قفسه‌ سینه‌، دنده های وی دچار شکستگی و منجر به سوراخ شدن ریه های مصدوم شده بود که خونریزی داخلی را به دنبال داشت.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تاکید کرد: برای پیشگیری از حوادث مشابه سعی کنیم توصیه‌های ایمنی را رعایت و از ایستادن کنار بزرگراه و یا رانندگی با خودرو با مشکل فنی پرهیز کنیم.

مرادیان گفت: بنابراین قضاوت نهایی در مورد اینکه قصوری صورت گرفته یا خیر، منوط به نتایج و آزمایشات پزشکی قانونی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟