تاجر چینی از زن ایرانی رکب خورد! +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت : روز 29 خرداد ماه امسال زن جوانی از تبعه کشور" چین " همراه وکیل قانونی خود، با مراجعه به دادسرای ناحیه 2 تهران از دوست ایرانی اش به نام "دنیا 34" که با اقدامات متقلبانه ، سنگ های قیمتی وی را به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان را از وی کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی پایتخت افزود: روز 16 مرداد ماه، پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 تهران برای دستگیری و کشف اموال ، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم ( ویژه مبارزه با جرایم کلاهبرداری) قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : در اوایل سال 98 با خانم جوانی به نام دنیا آشنا شدم ، از آنجایی که من بازرگان هستم و همیشه در حال سفر به ایران هستم به صورت اتفاقی با این خانم در محل اقامت خودم در نیاوران با او آشنا شدم و او هم گفت ساکن نیاوران است و این آشنایت به دوستی صمیمی بین ما منجر شد و همیشه باهم به تفریح می رفتیم.

زن جوان در ادامه گفت : یک روزی به دنیا گفتم من علاوه بر کار بازرگانی درکار جواهرات نیز هستم و تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به او نشان دادم و او هم گفت چقد جالب من هم تو کار جواهرسازی هستم، با توجه به اعتماد سازی که از سوی وی ایجاد شده بود ، پیشنهاد داد که می تواند برای سنگ ها رکاب و غیره ... انجام دهد و من هم پذیرفتم و به وی دادم و برای انجام امورات کاری به کشور خودم(چین) بازگشتم.

شاکی ادامه داشت: پس از گذشت حدوداً یکماه به ایران بازگشتم و برای دیدن دنیا با وی تماس گرفتم که گوشی وی خاموش بود چندبار تماس گرفتم ولی نتیجه بود و تازه متوجه شدم دنیا با جلب اعتماد من و اقدامات متقلبانه اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ تقی پور تصریح کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته ، با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت واقعی بنام "سارا" و مخفیگاه وی در محدوده شمال غرب تهران شدند با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده در تاریخ 11 شهریور ماه در عملیات پلیسی متهم دستگیر که در بازرسی از محل کلیه سنگ های قیمتی کشف وبه اداره چهاردهم منتقل گردید.

متهم پس از دستگیری به ماموران گفت: حدود چند سال است در حرفه ای جواهر سازی در محدوده نیاورن مشغول بکار می باشم و وقتی که با شاکی دوست شدم و سنگ های قیمیتی را به من نشان داد وسوسه شدم تا سنگ ها را بدست آورم که با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر مربوط به محل کارم ، اعتماد وی را به خود جلب کردم که پیشنهاد خود را به وی دادم و اوهم قبول کرد و سنگ ها را به من داد و وقتی دیدم او به کشورش بازگشته فرصت را مناسب دیدم و گوشی ام را خاموش کردم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت ، با اشاره به این خبر گفت : با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به بزه انتسابی وی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان گردید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 503651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟