گفتگوی اختصاصی با روان پزشک سحر خدایاری / دختر آبی چرا با خانواده اش قهر کرده بود !

به گزارش اختصاصی رکنا، سحر خدایاری معروف به دختر آبی روز 11 شهریور ماه امسال در جلوی دادگاه انقلاب تهران دست به خودسوزی زد و دچار 90 درصد سوختگی شد و پس از یک هفته روی تخت بیمارستان بیمارستان شهید مطهری تهران به کام مرگ فرو رفت.

خواهر سحر روز 13 شهریور ماه با مراجعه به دفتر پایگاه اطلاع رسانی و خبری رکنا درباره جزئیات این حادثه صحبت کرد و مدارک پزشکی خواهرش را که نشان از بیماری دو قطبی بودن سحر را داشت ارائه کرد.

خواهر دختر آبی در این مصاحبه تاکید داشت که خواهرش به خاطر بدحجابی دستگیر نشده و تنها به خاطر اینکه قصد داشته با پوشش مردانه و تغییری چهره برای دیدن بازی فوتبال تیم مورد علاقه اش یعنی استقلال تهران وارد ورزشگاه شود که ماموران متوجه ماجرا شده و همین باعث دستگیری سحر می شود.

سحر خدایاری / دختر آبی

در مدارکی که در اختیار پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا قرار دارد مدارک پزشکی سحر خدایاری وجود دارد که در آن دکتر محمدرضا مظفری، روانپزشک سحر در نامه ای که گفته می شود چند روز پس از دستگیری سحر در اسفند 97 برای تاییدیه بیماری دو قطبی سحر از سوی پزشک تایید شده تا خانواده خدایاری این گواهی را در اختیار مقام قضایی قرار دهند.

دلیل قهر کردن سحر خدایاری از خانواده

در برگه گواهی تایید بیماری در روز 27 اسفند ماه 1397 نوشته شده که خانم سحر خدایاری دچار اختلال خلقی و دوقطبی است و تحت نظر قرار گرفته است و دارو به صورت مخفیانه به وی داده می شود تا اینکه سحر متوجه می شود خانواده اش داروهایش را در نوشیدنی حل کرده و به او می دهند عصبانی شده و با خانواده قهر می کند.

پزشک متخصص اعصاب و روان در این نامه نوشته اند که بیمار باید تحت نظر باشد و هر یک یا دو ماه یکبار باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر محمدرضا مظفری، روانپزشک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا گفت: مشخصات و رفتارهای بیماران از همه جهات به عنوان یک راز نزد من قرار دارد و اینکه بخواهم توضیحاتی در خصوص بیماری و رفتارهای سحر خدایاری اعلام شود باید با رضایت خانواده یا دستور دادستان صورت گیرد.

وی افزود: من بیماران زیادی دارم و باید برای ارائه توضیحات در خصوص بیماری سحر خدایاری به پرونده اش مراجعه کنم.

دکتر مظفری ادامه داد:گواهی تایید بیماری فقط برای زمانی است که صادر می شود شاید بیمار با گذشت چند روز وضعیتش بهتر یا بدتر شود.

بیمار دو قطبی امکان دست زدن به هرکاری را دارند، حتی خودکشی !

متخصص اعصاب و روان در خصوص اینکه آیا احتمال می دادید که سحر دست به خودکشی بزند به رکنا گفت: بیماران احتمال دارد دست به هر کاری بزنند و حتی خودکشی کنند و نمی توان گفت که این احتمال وجود دارد یا ندارد و بیمار همیشه باید تحت نظر باشد و قرص هایش را مصرف کند.

مظفری گفت: من در خصوص شخص سحر خدایاری که یک موضوع بین المللی شده نمی توانم بدون مطالعه پرونده پزشکی و دستور مقام قضایی اظهار نظر کنم اما بیماران دوقطبی همانطور که از اسمش پیداست یا خلقشان بالا می رود یا افسردگی می‌گیرند و اگر افسردگی در حد عمیق باشد دست به خودکشی می زنند.

وی افزود: بیمار دو قطبی همیشه باید دارو مصرف کند و دوره زمانی برای مصرف دارو در مرحله اول 2 سال است و اگر بعد از 2 سال بار دیگر مورد حمله قرار گیرد باید 2 تا 5 سال دارو مصرف کند و بیمار در حمله سوم باید مادالعمر دارو مصرف کند.

مظفری در پرسش به سوال اینکه در نامه گواهی پزشکی نوشته شده سحر به صورت مخفیانه قرص ها را مصرف می کرده یعنی خانواده اش داروها را داخل غذا و نوشیدنی هایش می ریختند که با این دختر با اطلاع از این اتفاقات با خانواده اش قهر کرده است گفت: من یادم نمی آید داخل متن نامه چه چیزی نوشتم و تاکید می کنم که باید پرونده اش را مطالعه کنم تا اطلاعات درست ارائه کنم.

بنا بر این گزارش، دکتر مظفری با توجه به اینکه اصرار بر راز داری و رعایت اخلاق داشت تاکید کرد که در صورت حضور پدر سحر یا دستورمقام قضایی جزئیات دقیق تری از پرونده دختر آبی ارائه خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟