به گزارش رکنا، محمداقوامی امروز از کشف و محکومیت قاچاق ۳۰ هزار دلار آمریکا در سردشت خبر داد و اظهار کرد: ماموران ایستگاه زمزیران سردشت در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی پراید را که از سمت مهاباد به سمت سردشت در حرکت بوده مشکوک و آن متوقف کردند.

وی افزود: ماموران بعد از متوقف کردن خودرو به یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی از وی تعداد ۳۰۰ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری به میزان ۳۰ هزار دلار ارزقاچاق کشف و ضبط کردند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ماموران پس از کشف و ضبط دلار‌های ارز قاچاق، پرونده را برای بازرسی به تعزیرات حکومتی سردشت ارسال کرده و شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان مذکور پس از جری تشریفات قانونی و عدم ارائه اسناد و مدارک محکمه‌پسند و دولتی متهم پرونده را علاوه بر ضبط ارز‌های مکشوفه به نفع دولت به پرداخت دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

 مرزی بودن آذربایجان‌غربی از یک سو و وجود پنج پایانه مرزی فعال از سوی دیگر این استان را به محل تردد و سوء‌استفاده قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل کرده است و سالانه صد‌ها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود که تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟