به گزارش رکنا، معاون آگاهی پلیس مترو پایتخت از دستگیری دو جیب بر در ایستگاه مترو دروازه دولت خبر داد.

پس از به سرقت رفتن تلفن همراه یکی از شهروندان خانم در حوالی میدان خراسان، متهم که زنی جوان بود، به هنگام جیب بری در ایستگاه دروازه دولت توسط مأموران پلیس مترو دستگیر شد.

مالباخته درباره جزئیات ماجرا گفت: پس از به سرقت رفتن تلفن همراهم از مترو با خواهر شوهرم تماس گرفتند و اعلام کردند که سیم کارت شما را پیدا کردیم و من هم برای تکمیل مدارک به همراه همسرم به ایستگاه مترو دروازه دولت آمدم.

او گفت: زمانی که به مترو آمدم، مأموران پلیس مترو اعلام کردند که متهم در اظهاراتش عنوان کرده که تلفن همراه سرقتی را در میدان شوش به مالخر فروخته است.

او درباره چگونگی سرقت تلفن همراهش گفت: زمانی که به خانه بازگشتم، خواستم با یکی از اقوام خود تماس بگیرم، زمانی که به سمت کیفم رفتم متوجه شدم تلفن همراهم داخل کیفم نیست و متوجه به سرقت رفتن آن شدم و حدس زدم که در میدان خراسان و در شلوغی خیابان تلفن همراهم مورد سرقت قرار گرفته است.

مالباخته درباره میزان ارزش مالی تلفن همراهش، گفت: ارزش تلفن همراهی که از من به سرقت رفته است در بازار ۵۵ میلیون ریال است.

او گفت: از همان لحظه ای که متوجه به سرقت رفتن گوشی تلفن همراه خود شدم، بار ها با تلفن همراه خود تماس گرفتم، اما خاموش بود و حتی پیامک هایی با این مضمون که تلفن من را به من برگردانید و بابت مژدگانی مبلغ ۲۰ میلیون ریال به شما خواهم داد را نیز برای خط خود ارسال کردم؛ اما جوابی عایدم نشد تا اینکه امروز صبح مأموران پلیس مترو با من تماس گرفتند و جزئیات را برایم شرح دادند و متوجه به سرقت رفتن آن شدم.

متهم اصلی پرونده که فاطمه نام دارد، از سابقه اعتیاد خود به ماده مخدر شیشه گفت و اعلام کرد: به دلیل جیب زنی در یک کلینینک درمانی به زندان رفته و سابقه زندان نیز در پرونده او وجود دارد.

او درباره اینکه چگونه به کیف قاپی گرایش پیدا کرده است، گفت: زمانی که در زندان بودم با افرادی آشنا شدم و پس از آزادی از زندان، با آن ها معاشرت کردم و کیف قاپی را از آن ها یاد گرفتم.

سرهنگ غلامرضا غلامی معاون آگاهی پلیس مترو تهران بزرگ درباره جزئیات این پرونده، گفت: هر دو متهم دارای سوابق سرقت و اعتیاد هستند که در ایستگاه مترو دروازه دولت هنگام جیب بری آن هم با پوشش چادر از یک شهروند خانم توسط مأموران پلیس مترو دستگیر شدند.

او افزود: یکی از شهروندان داخل ایستگاه متوجه شد که یکی از متهمان چادر خود را بر روی کیف شهروند دیگری انداخته و قصد جیب بری از او را دارد، در همین هنگام فردی که در حال مشاهده صحنه بود، موضوع را به مأموران مترو اطلاع داده و بلافاصله متهم دستگیر شد.

سرهنگ غلامی تصریح کرد: در زمان دستگیری متهم، برای او پیامکی با این مضمون که «تو را به خدا گوشی من را پس دهید، هر چی بخواهید به شما می دهم» ارسال شد، که پس از بررسی های پلیس مشخص شد که سیم کارت همراه متهم سرقتی است.

متهم اصلی پرونده که فاطمه نام دارد، از سابقه اعتیاد خود به ماده مخدر شیشه گفت و اعلام کرد: به دلیل جیب زنی در یک کلینینک درمانی به زندان رفته و سابقه زندان نیز در پرونده او وجود دارد.او افزود: پس از مدتی کوتاه، زنی به پلیس مترو مراجعه کرد و خود را مالک کیفی معرفی کرد که متهم دقایقی پیش قصد جیب بری از او را داشت و بابت این موضوع اعلام رضایت کرد تا متهم آزاد شود.

معاون آگاهی پلیس مترو پایتخت ادامه داد: با توجه به وضعیت ظاهری و بررسی تلفن همراه او توسط مأموران زن مترو مشخص شد که شماره تلفن فرد مراجعه کننده در تلفن متهم ذخیره شده است و در نهایت متوجه شدیم که این زن همدست متهم است و او نیز دستگیر شد.

سرهنگ غلامی با بیان اینکه یکی از متهمان عنوان کرده که تلفن همراه سرقتی را در میدان شوش به یک مالخر فروخته است، گفت: پرونده تشکیل شده و برای بررسی بیشتر به همراه متهمان به پلیس آگاهی پایتخت ارجاع داده می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟