به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران از برقراری صلح و سازش در دو فقره قصاص نفس در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۱۱ فقره پرونده قصاص قطعی شده در استان مازندران منجر به صلح و سازش شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، سیاست مصوب مبنی بر بکارگیری حداکثر مساعی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شد.

این مقام قضایی ادامه داد: بر اساس گزارش اعلام شده، امسال تعداد دو فقره قصاص نفس مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد خاطرنشان کرد: با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، مجموعاً تعداد ۱۱ فقره پرونده قصاص قطعی، به همت شورای حل اختلاف استان مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومین به زندگی دوباره بازگشته اند.

معاون قضایی دادگستری مازندران با اشاره به سیاست دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها و تاکید رئیس کل دادگستری استان در خصوص اهمیت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف استان افزود: ارتقای کیفیت خدمات رسانی در شورا‌های حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش از برنامه‌های دستگاه قضایی است و با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف بسیاری از پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟