یک زن تبهکار در بین 187  مرد خطرناک ایران / در شبیخون پلیس تهران چه گذشت؟ + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 46.37M | مدت زمان ویدیو: 00:07:24

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار حسین رحیمی ، رییس پلیس تهران گفت: این سارقان در قالب 45 باند به سرقت به عنف، زورگیری، گوشی‌قاپی، خودرو و خانه اقدام می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از این باندهای 5 نفره با عنوان مأمور از صرافی‌ها سرقت مسلحانه می‌کردند، اعضای این باند در یکی از اعمال مجرمانه خود، 13 هزار یورو و 3 هزار دلار را به سرقت برده بودند.

وی تصریح کرد: سارقان بازداشت شده در طرح کاشف تا شب گذشته به 2 هزار و 400 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه به طور میانگین در سرقتهای مکشوفه، 70 تا 80 درصدوسایل سرقتی به صاحبان آنها تحویل می‌شود، گفت: مابقی اموال نیز یا توسط دزدان به فروش رسیده یا دسترسی به آن وجود ندارد.

به گفته رحیمی، 56 درصد از سارقان بازداشت شده در طرح کاشف سابقه‌دار هستند.

رئیس پلیس پایتخت همچنین به طرح "صاعقه یک" نیز اشاره کرد و گفت: طرح صاعقه به منظور برخورد با موتورسیکلت‌سوارانی که اقدام به موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی می‌کنند، با بهره‌گیری از 500 موتورسوار پلیس به صورت نامحسوس به اجرا درآمده و تلاش بر این است که در هر ماه این طرح چندین بار اجرا شود.

وی افزود: در مرحله نخست طرح صاعقه 171 نفر بازداشت شدند، 71 نفر از آنها سارق بوده و مابقی مظنون به سرقت هستند همچنین این افراد تاکنون به هزار و 200 فقره قاپ‌زنی اعتراف کردند و از آنها 123 دستگاه تلفن همراه مسروقه و 71 موتورسیکلت پلاک مخدوش که با آن سرقت انجام می‌دادند، کشف شده است.

این مقام انتظامی متذکر شد: از ابتدای زمان اجرای طرح صاعقه یک، موبایل‌قاپی در پایتخت 35 تا 40 درصد کاهش یافته است.

رحیمی ضمن هشدار جدی به سارقان و مخلان نظم، متذکر شد: طرحهای پلیس برای برخورد با مجرمان روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت از برخورد با مالخرها نیز خبر داد و گفت: حدود 20 تا 30 درصد مجرمان بازداشت شده در طرحهای پلیس تهران بزرگ، از افراد مالخر هستند، بعضاً خود مالخرها علاوه بر مالخری مرتکب سرقت نیز می‌شوند اما همانگونه که بارها اعلام شده جرم مالخر کمتر از سارق نیست.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت توسط پلیس و دادستانی خاطرنشان کرد: در جلسات مشترک با دادستانی به طور مرتب شیوه برخورد جدی با سارقان پیگیری می‌شود و در این جلسات نتایج خوبی به دست آمده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در دو ماه گذشته افزایش وقوع سرقت از 9 درصد به پنج درصد در پایتخت رسیده، تصریح کرد: در مدت مذکور 13 درصد نیز افزایش کشفیات سرقت را داشته‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 498238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟