عکس دلخراش از پشت پرده سگ‌ کشی با آمپول اسید در آرادکوه جاده قم

به گزارش حوادث رکنا، از روز دوشنبه تصاویری مربوط به سگ کشی از طریق تزریق اسید در شبکه های اجتماعی منتشر شد که به سرعت واکنش دوستداران محیط زیست و حیات وحش را برانگیخت.

در پی شدت اعتراضات در فضای مجازی اسماعیل نعمت زاده شهردار کهریزک در همان روز واکنش تدافعی انجام داد و با تکذیب این خبر گفت: از منتشر کننده این تصاویر شکایت خواهیم کرد.

صبح دیروز هم حناچی شهردار تهران اعلام کرد: این فیلم متعلق به سال 96 است، اما ما برای کاهش حساسیتها به این موضوع پیمانکار را خلع کردیم.

اما ساعتی بعد سید آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با انتشار توئیتی نوشت: متاسفانه خبر تزریق و کشتار سگها صحت دارد و توسط یکی از پیمانکاران شهرداری انجام شده است و مقصرات این حادثه برخورد سازمانی خواهد شد.

سگ کشی1

اما نکات قابل تامل دیگری در این حادثه وجود دارد، که این توئیت برای پاسخ به آن کافی نیست.

اول اینکه برخورد سازمانی و خلع مسئولیت، حداقل اقدامی است که شهرداری تهران انجام می دهد و از آنجایی که برابر قانون حیوان آزاری جرم محسوب می شود، خواسته دوستدارن حیات وحش و محیط زیست معرفی عاملان و آمران سگ کشی به مراجعه قضایی است.

دوم اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران قراردادی به مبغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان با شرکت «آریا دام پرور البرز» بسته که موضوع آن « فعالیت های کلینیکی و نگهداری نقاهتگاه سگ های غیر مفید مراکز آراد کوه» بسته است و اکنون این سوال پیش می آید که حالا بعد از صدور قرار خلعیت برای پیمانکار تکلیف آن 1 میلیارد و 700 میلیون تومان چه می شود.

نکته قابل توجه این است که اگرچه شهرداری تهران اعلام کرده که تصاویر منتشر شده مربوط به ۲ سال گذشته است، اما قرارداد شهرداری با پیمانکار متخلف از تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ اغاز شده است.

سگ کشی2

سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد برخورد قضایی هم در حال جمع آوری مستندات هستیم تا به شکل موثر ترتیب اثر داده شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: اگرچه گفته می‌شود که این فیلم متعلق به سال 96 است اما مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد سگ‌کشی به اشکال مختلف همچنان ادامه داشته و پیمانکار مرتکب این تخلف شده است.

او با بیان اینکه ممکن است سگ‌کشی فعلی مانند آنچه که در فیلم نشان داده می‌شود از طریق تزریق اسید نباشد، اظهار کرد: از آنجایی که افراد موثقی به من مستنداتی ارایه داده‌اند که همچنان اقدام به سگ‌کشی می‌شود لذا اصل موضوع سگ‌کشی از نظر من صحت دارد.

میلانی با تاکید بر اینکه پیمانکار این پروژه باید در لیست سیاه قرار گیرد و دیگر به آن پروژه‌ای سپرده نشود، اظهار کرد: تنبیه اصلی، این است که پیمانکار حذف می‌شود، ولی گزارشاتی هم که ناظر کارفرما ارائه کرده باید به دقت بررسی شود تا مشخص شود در چه مقطع زمانی این تخلف رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مبنای ما در حادثه سگ‌کشی تنها فیلم انتشار یافته در روزهای اخیر نیست، گفت: بر اساس مستنداتی که به کمیته محیط زیست شورا رسیده، در چند ماه اخیر هم سگ‌کشی انجام شده است.

حالا حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم دست به کار شده تا با بررسی این موضوع به سرنخهای قابل استناد دست یابد.

او پس از پیگیری‌های خود با انتشار عکسی از لاشه سگها در توئیتی نوشت: متاسفانه کشتار فجیع سگهای خیابانگرد صحت دارد... در بازدید شب گذشته‌ام از محوطه، شاهد حضور خودروی حامل لاشه سگ‌ها در محل بودم!

سگ کشی3

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟