واکنش فعالان حقوق حیوانات به فیلم سک گشی در تهران / درخواست پیگیری از نماینده مجلس

به گزارش رکنا،  پیرو انتشار فیلم سگ‌کشی در کهریزک جمعی از فعالین حقوق حیوانات با ارسال نامه‌ای به طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این مساله شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«اخیرا فیلمی حاوی صحنه‌های دلخراش تزریق مواد کشنده به سگ‌ها در منطقه کهریزک منتشر شده است که ظاهرا اقدامی در جهت بند ح ماده 7 دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان (معاونت امور شهرداری‌ها) بوده است.

هرچند شهرداری تهران ادعا می‌کند که فیلم قدیمی است و مدیر متخلف برکنار شده‌است اما حتی قدیمی بودن فیلم‌ها نیز نمی‌تواند عمق فاجعه را کتمان کند.

البته دستورالعمل مصوب سال 1387 هم بسیار پر اشکال و فاقد صلاحیت علمی و روش‌های مدرن کنترل جمعیت حیوانات شهری است که پرداختن به مفاد آن را به مجال دیگری موکول می‌کنیم.

آنچه در این فیلم مشاهده می‌شود، روشی است خلاف آنچه دراین بند قید شده است. در بند ح ماده 7 تحت عنوان «روش‌های مرگ با ترحم سگ‌های غیر مفید» تصریح می‌شود که ابتدا با تزریق عضلانی ماده بیهوشی، حیوان باید کاملا بیهوش شود و سپس ماده کشنده تزریق شود، به طوری‌که حیوان هیچ‌گونه دردی نکشد.

با توجه به دستورالعمل فوق، اقداماتی از این دست که نقض آشکار مقررات محسوب می‌شود، موجبات ترویج خشونت، و چه بسا زمینه‌های عادی‌سازی خشونت و بیرحمی علیه حیوانات را فراهم می‌آورد.

بر این اساس، خواهشمندیم ضمن بررسی ماوقع، و طبق مقررات صادره، درخصوص این موضوع طرح مساله بفرمایید و اقدامات لازم و مقتضی را انجام دهید.

ما طرفداران حقوق حیوانات این نوع کشتار و هرگونه خشونت و بی‌رحمی علیه حیوانات را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان دادن به اینگونه رفتارها هستیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟