به گزارش رکنا، سخنگوی دولت امروز در حالی از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد که 2 نفر از مدیران این گروه خودروسازی طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند و از روز گذشته نیز یک تیم بازرسی در بخش مالی ایران خودرو مستقر شده‌اند.

 در پی بروز برخی تخلفات در فروش خودرو، طی روزهای اخیر برخی مدیران خودرویی برکنار و بازداشت شدند. این مدیران از دو گروه‌ خودروسازی ایران خودرو و سایپا بوده‌اند. علاوه بر این، از روز گذشته نیز یک تیم بازرسی جهت بررسی مسائل مربوط به فروش خودرو در بخش مالی ایران خودرو مستقر شده‌اند.

یکی از معاونان ایران خودرو و یکی دیگر از مدیران این شرکت طی روزهای گذشته از سمت خود برکنار شده و پس از آن نیز بازداشت شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه طی روزهای گذشته از بازداشت برخی مدیران سایپا خبر داده بود.

اسماعیلی در خصوص بازداشت مدیران سایپا گفته بود: این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر بازداشت هستند برخی از بازداشتی ها از مدیران سایپا هستند و برخی هم از شرکت ها و نمایندگی های سایپا هستند که مبادرت به ثبت نام خودرو می کردند. این پرونده با جدیت در حال بررسی است.

همچنین طی ماه‌های اخیر جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا ممنوع‌الخروج شده است.

در جدیدترین اتفاق امروز علی ربیعی سخنگوی دولت از برکناری یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو و جایگزینی علی آبادی مدیرعامل مپنا به جای وی خبر داد.

چندی پیش حساب یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو مسدود شده بود. این اقدام بر اساس دستورالعمل اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی و حکم قضایی بازپرس شعبه ۱۴ ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مورد پرونده مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت. در نامه‌ای که بانک مرکزی به تمام بانک‌ها زده بود، دستور مسدود شدن تمام حساب‌های هاشم یکه‌زارع (مدیر‌عامل شرکت ایران خودرو) صادر شد تا هیچ خدمات بانکی به وی ارائه نشود.

برخی منابع از ادامه بازداشت‌ مدیران خودرویی در روزهای آینده خبر می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 497907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟