نجفی از زندان آزاد می شود! + جزییات

به گزارش رکنا،  اولیای دم میترا استاد، از قصاص گذشت کردند و هم اکنون، با منتفی شدن اعدام محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، سئوال اصلی اینجا شکل می گیرد که از جنبه عمومی جرم، آیا نجفی باز هم مجازات خواهد شد یا او به زودی از زندان خلاصی می یابد.

وکیل محمدعلی نجفی در این باره گفت:  عرف قضایی اقتضا می‌کند به دلیل گذشت اولیای دم، متهم به قتل، با قرار تامین مناسب از زندان آزاد شود. به گفته حمیدرضا گودرزی، دادگاه می‌تواند با فک قرار بازداشت موقت متهم به قتل، او را با قرار دیگری، از زندان آزاد کند.

او با بیان اینکه عرف قضایی می پذیرد متهم آزاد شود، گفت: بازداشت موقت برای مجازات قصاص است. الان چون قصاص منتفی شده است، عرف قضایی می پذیرد در راستای مساعدت به حال متهم، قرار بازداشت موقت را فک کرده و با تبدیل آن به قرار دیگر، مقدمات آزادی ایشان را فراهم کند. امیدواریم این اتفاق بیفتد. از لحاظ شکلی، چون دادگاه در پرونده رای صادر کرده است، ورود در مسایل ماهوی نمی کند و پرونده را برای نقض رای به دیوان عالی کشور می فرستد.

این وکیل دادگستری توضیح داد: ماندن قاتل در زندان به دلیل بیم تجری بیشتر درباره افرادی مطرح است که سابقه شرارت دارند یا شخصیت نامناسب دارند یا وضع روحی شان طوری است که بیم آن می رود در صورت آزادی مرتکب قتل شوند. یا جرمی که واقع شده است، باعث اخلال در نظم عمومی شده باشد. موکل ما مصداق هیچ یک از اینها نیست. اگر زمانی دادگاه خواست از نظر ماده ۶۱۲ وارد مبحث عمومی جرم شود، این دفاعیات را خواهیم داشت. دادگاه ممکن است جلسه بگذارد و در این باره رای مجدد بدهد که ما هم دفاعیات خود را طرح خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟