اعلام جرم علیه رئیس سابق خصوصی‌سازی از سوی دادستان شهرکرد

به گزارش رکنا،  عبدالرضا علیمحمدی، از اعلام جرم دادستانی علیه رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی کشور و سایر افرادی که در واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان دخالت داشته‌اند خبر داد و گفت: دادستانی از باب حفظ حقوق عامه، علیه این افراد به اتهام تضییع اموال بیت‌المال اعلام جرم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد خاطرنشان کرد: سایر اقدامات قانونی جهت ابطال قرارداد واگذاری این کشتارگاه آغاز شده و در حال انجام است.

گفتنی است کشتارگاه صنعتی جونقان در زمینی به مساحت 100 هکتار واقع شده، ظرفیت کشتار 2 هزار رأس دام سبک و 200 رأس دام سنگین را دارد، همچنین صنایع تبدیلی مختلفی در کنار این مجموعه مستقر شده است که آبان‌ماه سال 97 به قیمت 16 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.

اولین بار خبرگزاری فارس در آبان ماه سال گذشته در گزارشی با تیتر «ذبح بزرگترین کشتارگاه کشور با تیغ فشار و لابی» به نحوه واگذاری این کشتارگاه انتقاد کرده بود و از احتمال اعمال فشار برخی خواص در پرونده خبر داده بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: بی‌شک از سوی برخی خواص برای فروش این کشتارگاه فشارها و لابی‌گری‌هایی وجود داشته و نمی‌توان منکر آن شد.

در ادامه این گزارش به اختلاف قیمت واقعی چندصد میلیارد ریالی این کشتارگاه با قیمت فروخته شده انتقاد شده بود؛ چطور ممکن است کشتارگاهی که سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان قیمت گذاری شده به ارزش حدود 16 میلیارد تومان آن هم به طور مدت‌دار و پنج ساله به فروش برسد!

امیدواریم دستگاه قضایی با لابی‌گران احتمالی در این پرونده و مدیران متخلف برخورد قاطع داشته باشد و نتیجه را از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل کند.

این اقدام دادستانی موجی از امیدواری را در دل مردم ایجاد کرده است و گروهی از کشاورزان این استان ساعاتی پس از این اقدام دادستان با انتشار نامه‌ای مشترک از این حرکت به موقع تقدیر و تشکر کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟