بازداشت جوان 26 ساله رشتی / او با عکس های ناجور کاسبی می کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ " ایرج پورمستمند " با اعلام این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد فردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحات مدلینگ و به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان و تصاویری با پوشش‌های نامناسب می‌کند، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل ایجاد صفحات مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام که مردی 26 ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف‌شده، متهم به‌ صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با سوءاستفاده از تصاویر خصوصی شهروندان اقدام به ایجاد صفحات مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کرد اعتراف کرد.

سرهنگ پورمستمند با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: هرکس به ‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا اسرار دیگری را بدون رضایت فرد جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به ‌نحوی ‌که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 90 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟