رد پای تبهکار مشهدی در پرونده چاله آدم خوار / یک کودک بلعیده شد+ عکس

شرکت آب و فاضلاب سارق را مقصر ایجاد این چاله معرفی کرد. البته این شرکت به این نکته اشاره کرد که همه شهروندان باید مراقب باشند چون این حفره بر اثر سرقت دریچه «کلین اوت» ایجاد شده است و در هر 70 متر این دریچه ها وجود دارند که امکان دارد در پیاده رو یا خیابان همین خطر با سرقت دریچه پیش پای شهروندان قرار گیرد و لذا از همه شهروندان تقاضا کرد موارد مشابه را سریع گزارش کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی روز گذشته بالاخره چرایی دهن باز کردن پیاده رو در میدان شهید و بلعیده شدن پای یک کودک تا زانو را روشن کرد و در این باره توضیح داد که این شرکت برای باز نگه داشتن مسیر شبکه فاضلاب در خیابان ها و پیاده روها با دو سایز بزرگ و کوچک به فاصله هر 70 متر دریچه هایی را ایجاد می کند تا در مواقع گرفتگی شبکه فاضلاب بتواند از آن ها برای باز کردن شبکه استفاده کند.

به گفته «رضا عطایی»، این شرکت در سال های اخیر برای بالا بردن مقاومت بار ترافیکی ایجاد شده روی این خطوط با نام «کلین اوت» از دریچه های چدنی استفاده کرده است. این دریچه ها هر چند در زیر خیابان یا پیاده روها مدفون هستند اما با آگاهی سارقان از این موضوع، آنان اقدام به سرقت این دریچه های چدنی کردند. وی با بیان این که طی امسال این سرقت ها افزایش یافته و نگرانی شرکت آب و فاضلاب را برای وقوع حادثه با چاله های ایجاد شده بیشتر کرده است، ادامه داد: با وجود آن که بارها برای دستگیری این سارقان اقدام شده اما این سرقت ها ادامه پیدا کرده است و شرکت آب و فاضلاب به ناچار شروع به جایگزینی دریچه های کامپوزیت به جای چدنی کرد اما باز هم سارقان به گمان این که هنوز دریچه ها چدنی هستند اقدام به سرقت آن ها می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد شرکت آب و فاضلاب حتی برای پیشگیری از سرقت این دریچه ها اقدام به بتن یا آسفالت ریزی روی این دریچه ها کردند اما باز هم سارقان با شکستن بتن، دریچه ها را به سرقت می برند.

آن گونه که «عطایی» گفت: بستن دریچه های جایگزین با کامپوزیت پس از هر سرقت از اولویت های امداد این شرکت و بارها بر آن ها تأکید شده است اما برای رفع این معضل به همکاری شهروندان نیازمندیم. وی با بیان این که خوشبختانه این حادثه مصدومیت جدی برای این کودک به وجود نیاورد، اظهارکرد: هر چند این حادثه ختم به خیر شد اما با توجه به ادامه سرقت ها این نگرانی برای شرکت آب و فاضلاب وجود دارد که مبادا شاهد حوادث تلخ تری به ویژه در تاریکی شب باشیم بنابراین از هم استانی ها می خواهیم هر زمان از وجود چنین چاله هایی در خیابان و پیاده روها مطلع شدند برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه بلافاصله با واحد امداد این شرکت تماس بگیرند یا حتی به آتش نشانی اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام شود.

این مسئول در شرکت آب و فاضلاب در مورد خط «کلین اوت» پیاده روی میدان شهید گفت: صبح چهارشنبه (دیروز) نیروهای امداد شرکت آب و فاضلاب به بستن آن با دریچه کامپوزیت اقدام کردند. وی در این تماس تلفنی آماری از جایگزینی دریچه های کامپوزیت با چدنی سابق نداشت اما مجدد از هم استانی ها خواست در مسیرها و مکان هایی که شبکه فاضلاب ایجاد شده است در صورت مشاهده سرقت آن ها بلافاصله موضوع را به شماره 122 اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد آگاهی

کدخبر: 496879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟