به گزارش رکنا، رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو استاد این دانشگاه به دلیل غیبت طولانی مدت خبر داد و گفت: دانشگاه بازگشت یکی از اعضای هیات علمی که فیلم غیر اخلاقی منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شده است را نیز به صلاح نمی‌داند.

دکتر محمد تقی احمدی در خصوص پرونده‌های موجود در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: این کمیته متشکل از اساتید مسلط به حقوق، فقه،‌جزا، اصول و غیره به طور دقیق و با ظرافت زیاد مشکلات اخلاقی و همچنین شکایت ارسالی از اعضای هیات علمی را مورد بررسی قرار می‌دهد خوشبختانه آمار تخلفات اعضای هیات علمی این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار کم است، اما این کمیته می تواند رای به انفصال یا اخراج را برای پرونده‌ها صادر کند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف اعضای هیات علمی ارسالی به هیات رسیدگی به تخلفات به غیبت اساتید مربوط می‌شود مثلا اساتید زیادی از دانشگاه به دلیل شرایط اقتصادی جامعه بدون هماهنگی با دانشگاه به خارج از کشور می‌روند و فرصت‌های علمی، درآمدی، دانشگاهی یا حرفه‌ای را تعریف می‌کنند که آمار این نوع اعزام‌ها به ویژه بین اعضای هیات علمی جوان به دلیل حقوق پایین، در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

احمدی تاکید کرد: گاهی مشاهده می‌شود اعضای هیات علمی بیشتر از میزان مرخصی دریافتی از دانشگاه در خارج کشور می مانند و خود را مقید به بازگشت به دانشگاه نمی‌دانند که این نوعی تخلف است در این شرایط کمیته رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی وارد عمل می‌شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو عضو هیات علمی این دانشگاه به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این دو نفر به دلیل غیبت طولانی‌ اخراج شدند و چون متعهد به دانشگاه نبودند رای اخراج و انفصال از خدمت در دانشگاه برای آنها صادر شد و حتی ما مواردی از این تخلف‌ها را در پرونده این نوع اعضای هیات علمی ثبت می‌کنیم تا در فرآیند ارتقاء یا تبدیل وضعیت آنها تاثیر داشته باشد.

وی یادآور شد: تخلفات اعضای هیات علمی در دانشگاه تربیت مدرس که به دانشجویان، کارمندان و یا حتی موارد بیرون از دانشگاه مربوط باشد، کم است اگر چه در این زمینه نیز مواردی را داشتیم که به انفصال موقت از خدمت ختم شده است اما تعداد این نوع پرونده‌ها کم است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین در خصوص انتشار فیلم غیراخلاقی یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در این مورد وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ورود کرده‌اند و در حال انجام تحقیقات هستند ضمن اینکه ما کسب اطلاع کردیم که متاسفانه این فیلم واقعیت دارد، اما درعین حال معتقد هستیم اگر مساله نیز واقعیت داشته باشد باید شأن هیات علمی و دانشگاه به نحوی حفظ شود اگرچه دانشگاه مسئول تحقیق در این خصوص نیست اما این خبر تکذیب نشده است و باید منتظر بررسی‌های وزارت اطلاعات و قوه قضاییه باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر موضوع اخیر فیلم غیر اخلاقی عضو هیات علمی در شبکه‌های مجازی واقعیت داشته باشد و مراجع ذی صلاح برخورد نکنند ما در دانشگاه موضوع را در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی بررسی می کنیم . امیدوار هستم مسئولان قضایی در این زمینه برخورد درستی داشته باشند و هر اندازه صحت و سقم آن مشخص شد و متناسب با آن تصمیم‌گیری شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: استاد مورد نظر رییس یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه بوده در حال حاضر پروسه بازگشت او به دانشگاه فعلا متوقف شده است تا مساله کاملا مشخص شود، اما بنده شخصا صلاح نمی‌دانم که ایشان دوباره به دانشگاه بازگردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟