محمد سواری نائب رئیس شورای شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه درخصوص شیوع بیماری روده‌ای در این شهر گفت: در هفته گذشته، افرادی مبتلا به بیماری اسهال، به مرکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده اند که شواهد نشان می‌دهد مصرف آب شرب آلوده، عامل این بیماری است.

او به وجود مشکل در کیفیت آب شرب رفیع اشاره کرد و اظهار داشت: از زمان سیلاب تاکنون، فاضلاب در خیابان‌های این شهر سرریز شده و رسیدگی مسئولان به این مساله رضایت بخش نیست.

علت بیماری مراجعان در حال بررسی

ماجد مری پور مدیر شبکه بهداشت شهرستان هویزه با بیان اینکه علت بیماری مراجعان به مرکز درمانی رفیع مشخص نیست، تصریح کرد: بررسی این موضوع ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه نتایج آزمایش بیماری وبا و التور در مراجعان منفی است، بیان داشت: تاکنون نتایج میکروبی آب و فاضلاب اعلام نشده است.

مری پور ضمن خودداری از ارائه آمار مبتلایان به بیماری روده‌ای در رفیع اظهار کرد: مراجعات به صورت تکی بوده که به معنی طغیان بیماری روده‌ای نیست، زیرا مراجعان همه از یک محله و یا یک خیابان نبوده اند.

شرایط تحت کنترل است

حبیب عفری سرپرست فرمانداری هویزه درخصوص انتشار خبری مبنی بر مراجعه ۲۱ نفر مبتلا به اسهال به مرکز درمانی، ضمن تکذیب این خبر گفت: اوضاع شهر تحت کنترل است و تنها یک نفر بیمار مبتلا به اسهال ثبت شده که طبیعی بوده و هیچکس بستری نشده است.

او با بیان اینکه آب شرب شهر رفیع آلوده نیست، افزود: مردم از آب تصفیه مصرف می‌کنند و آب شرب شهر آلوده نیست.

عفری با بیان اینکه در پیک بیماری‌های روده‌ای قرار داریم، بیان کرد: نمی‌توان منشاء اصلی بیماری را مشخص کرد که از آب یا فاضلاب است و بررسی در این زمینه ادامه دارد، اما آنچه مشخص است نتایج آزمایشات، بیماری وبا و یا التور را نشان نمی‌دهد.

فرماندار شهرستان هویزه ادامه داد: کارشناسان آب و فاضلاب قرار است از فردا برای بررسی و رفع مشکل فاضلاب شهر مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، بیماری اسهال ناشی از آلودگی آب در تابستان پارسال نیز تعدادی از شهروندان رفیع را به مراکز درمانی کشاند.

سلمان زاده رئیس وقت مرکز بهداشت خوزستان ۲۶ تیر ماه، آمار مبتلایان به اسهال را ۵۰ نفر عنوان کرد و علت آن را آلودگی میکروبی شبکه آب دانسته است.

رفیع شهری مرزی در شهرستان هویزه و در۲۵ کیلومتری غرب شهر هویزه است. این شهر که در حاشیه هورالعظیم و انتهای رودخانه کرخه قرار دارد، از بهمن ماه پارسال در محاصره سیلاب قرار داشت که در ماه‌های اخیر فروکش کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 495908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟