به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا گلستان از شناسایی متهمی خبر داد که ضمن کلاهبرداری ۲۵ میلیون ریالی از حساب شهروند گرگانی، برای او کاغذ مچاله شده به جای گوشی ارسال کرده بود.

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان در تشریح این خبر گفت: پرونده‌ای از سوی مرجع قضایی به این یگان واصل‌شده که شهروندی خواهان رسیدگی به پرونده کلاهبرداری ۲۵ میلیون ریالی از وی شده است.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: این شهروند گرگانی این‌گونه اظهار کرد که متأسفانه به آگهی درج شده بر روی سایت دیوار اعتماد کردم و برای خرید گوشی، مبلغ ۲۵ میلیون ریال به‌حساب کسی که این آگهی را درج کرده بود، واریز کردم.

سرهنگ پرسا گفت: مالباخته مدعی است کلاهبردار تصویر دستکاری شده و جعلی از بارنامه ارسال گوشی‌ها برایش فرستاده و درنهایت پس از وصول بسته، هنگامی‌که درب کارتن ارسال‌شده را باز می‌کند با کاغذ پاره‌های مچاله شده روبرو می‌شود!

وی تصریح کرد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، فرد کلاه‌بردار شناسایی و پرونده برای تعیین تکلیف به مرجع قضایی فرستاده شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: اعتماد بی‌جا به مخاطبان، یکی از مهم‌ترین علل وقوع کلاه‌برداری‌های این‌چنینی در فضای مجازی است.

سرهنگ پرسا گفت:پیشنهاد پلیس فتا، خرید از فروشگاه‌های معتبری هست که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد و به اصطلاح شناسنامه‌دار هستند.

وی تأکید کرد: پلیس فتا با هنجارشکنان، سودجویان و کلاه‌بردارانی که امنیت شهروندان در فضای مجازی را خدشه‌دار کنند برابر قانون رفتار خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟