شامگاه ششم خرداد ماه سال 92 به پلیس خبر رسید جدال چند پسر مست در پارک پردیسان به خون کشیده و در آن بین پسر 25ساله ای به نام حسن کشته شده است. پلیس در نخستین گام از تحقیقات به پرس و جو از دوستان حسن پرداخت. یکی از آنها به نام علی به پلیس گفت: همراه حسن و دو دوست دیگرم علی و شاهین برای تفریح به پارک پردیسان رفته بودیم. در آنجا مشروب خوردیم و مشغول قلیان کشیدن شدیم. حسن و شاهین با هم شوخی می کردند که شوخی انها جدی شد و کار به دعوا کشید. در آن بین آنها به روی هم چاقو کشیدند. وساطتت من و رضا هم برای آرام کردن آنها بی نتیجه ماند تا اینکه حسن غرق خون روی زمین افتاد.

به دنبال اطلاعاتی که این پسر به پلیس داد ردیابی شاهین در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی ها نشان می داد این پسر پس از جنایت به مکان نامعلومی گریخته است. سه شبانه روز از این ماجرا گذشته بود که پلیس دریافت شاهین در یک باغ در حاشیه کرج پنهان شده است. به این ترتیب این پسر 26ساله بازداشت شد و به کشتن دوستش در دعوای مستانه اعتراف کرد.

وی در شعبه 74دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت وقتی دعوای ما بالا گرفت برای دفاع از خودم چاقو کشیدم . من مست بودم و حال طبیعی نداشتم و چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و شاهین را از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد و پرونده برای رسیدگی به شعبه همعرض فرستاده شد.

شاهین این بار در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

وی گفت: با دوستانم در پارک پردیسان مشروب خوردیم و مست بودیم که دعوا میان ما بالا گرفت. حسن به روی من چاقو کشید و من هم برای دفاع از خودم او را با سه ضربه چاقو زدم. باور کنید راه فراری از دعوا نداشتم و مجبور بودم برای نجات جان خودم چاقو بکشم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و ادعای دفاع مشروع وی را نپذیرفت و او را به قصاص محکوم کرد.در حالی که حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار رگفته بود وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

شاهین دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. وی که حالا 32سال دارد ابراز پشیمانی کرد و گفت: باور کنید من قصد کشتن دوستم را نداشتم. خودم و خانواده ام در مدت شش سالی که در زندان بودم خیلی اذیت شدیم و حالا که توانسته ام رضایت اولیای دم را جلب کنم از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟