«احمد الحریثی»، رئیس دادگاه کیفری «کرخ» عراق که پرونده‌های تروریستی در بغداد را بررسی می‌کند، امروز یکشنبه اعلام کرد فرانسوی‌های محکوم به اعدام در پست‌های کلیدی در گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کردند و در درگیری‌هایی علیه نیرو‌های امنیتی رسمی عراق و سوریه مشارکت داشتند.

حریثی همچنین گفت از تأثیرات تروریست‌های خارجی بر افکار جوانانی که در محیطی سخت بار آمده اند، این است که این تروریست‌ها به عنوان نماد‌هایی برای تقلید انتخاب شوند.

وی همچنین اعلام کرد انگیزه پیوستن خارجی‌ها به گروه‌های تروریستی با علت پیوستن عرب‌ها به این گروه‌ها متفاوت بوده و این نیز به دلایل تفاوت میان جوامع و تأثیر شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس دادگاه کیفری کرخ عراق در ادامه افزود: برخی از این افراد از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در فرانسه رنج می‌برند و برخی از آن‌ها با شرایط روحی خاصی درگیر هستند و اکثرا این افراد دارای اصالت عربی هستند.

حریثی همچنین تصریح کرد: هیچ درخواستی از کشور‌های دیگر برای محاکمه آن‌ها دریافت نکردیم؛ به استثنای درخواست نیابت قضایی که از سوی فرانسه برای دو تروریست که شکایات در خصوص آن‌ها از سوی دستگاه قضایی فرانسه در ارتباط با جنایات تروریستی وجود داشت. فرانسه تنها خواهان ارائه اطلاعاتی در خصوص فعالیت این افراد در عراق شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟