حجم ویدیو: 6.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص فرار یک فرد محکوم به اعدام (سعید ملک‌پور) از کشور به کانادا گفت: بر خلاف آنچه که منتشر شده، این فرد محکوم به اعدام نبود، بلکه پس از محکومیت به اعدام، حکمش به حبس ابد تبدیل شد.

او افزود: این فرد در شرایطی که حکم حبس ابد داشت و ۱۱ سال از محکومیتش را سپری کرده بود، در تاریخ ۲۹ تیر ماه برابر ضوابط با اخذ وثیقه به مرخصی ۳ روزه رفت.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه این فرد پس از پایان مهلت مرخصی‌اش، خود را به زندان معرفی نکرد، گفت: با توجه به شرایط او، موضوع به مراجع امنیتی و اطلاعاتی اعلام شد که چون این فرد به مرخصی رفته است، احتمال دارد از کشور خارج شود، لذا اقدامات و مراقبت‌های لازم برای ممنوعیت خروج او از کشور انجام شد.

اسماعیلی تصریح کرد: در این شرایط این فرد از مبادی غیر رسمی کشور خارج شد و تاکنون هم مراجعه‌ای نداشته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به افرادی که محکومیت حبس ابد دارند چنین مرخصی داده می‌شود؟ گفت: بله بسیاری از محکومان هستند که حبس ابد دارند و برابر ضوابط از مرخصی استفاده می‌کنند، مخصوصا اینکه زمان زیادی از حبس آن‌ها گذشته باشد همانند این فرد که ۱۱ سال از حبسش گذشته بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟