به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی عامل تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در دنیای مجازی سوءاستفاده از اعتماد و ترس از آبروی کاربران مخصوصا خانم‌ها یکی از شیوه‌های کلاهبرداری در این فضا شده است.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: در پی شکایت خانمی با عنوان تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی پرونده توسط کارشناسان این پلیس با اخذ اظهارات شاکیه در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود مدعی بوده که فردی با هویت کاذب در شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال عکس‌های شخصی بنده اقدام به تهدید و اخاذی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال کرده‌است.

سرهنگ ابوطالبی در ادامه گفت: با به‌کارگیری روش‌های فنی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و مشخص شد که یکی از همکار‌های شاکیه با توجه به اینکه در خصوص اختلافات خانوادگی و تعصب همسر وی اطلاعات کافی را داشته با سوء‌استفاده از اعتماد شاکیه که لپ‌تاپ وی برای آپدیت ویندوز به مدت یک روز در اختیارش بوده با دسترسی به اطلاعات شخصی از جمله عکس و فیلم‌های خصوصی با هویتی کاذب در تلگرام اقدام به تهدید و درخواست مبلغ ۵۰ میلیون ریالی داشته است.

این مقام انتظامی در ادامه هشدار داد: کاربران مخصوصا خانم‌ها به این نکته می‌بایست توجه داشته باشند، هر قطعه‌ی الکترونیکی که وصل به اینترنت می شود (گوشی، تبلت، لپ تاپ، فلش مموری و ...) صندوقچه اسرار یا آرشیو عکس‌های شخصی و خانوادگی نیست و نباید اطلاعات خصوصی و شخصی را در آن‌ها ذخیره کنیم، چون ممکن است در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار اینگونه اطلاعات شده و مشکلاتی را فراهم کند که گاهی غیرقابل جبران می‌باشد.

وی گفت: کاربران می توانند برای نگهداری از تصاویر شخصی و خانوادگی خود از حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال، فلش مموری، کارت‌های حافظه، سی دی و دی وی دی استفاده کرده پس از رمزنگاری آن را در جای امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند.

رئیس پلیس فتا یزد خاطرنشان کرد: کلیه هموطنان می‌تواند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟