خنده در دادگاه گوشت‌های برزیلی / "آقای قاضی اینطور نگویید قلبم می‌شکند!"

به گزارش رکنا؛ امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به "پرونده گوشت‌های برزیلی" در شعبه چهارم دادگاه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در بخشی از آن حسین خلیلی از متهمان پرونده که سابقه اخراج از نیروهای مسلح را داراست به بیان دفاعیات خود پرداخت.

خلیلی گفت: ما شرکت مهام‌‌تدبیر آسیا را برابر مقررات جمهوری اسلامی ایران تأسیس کردیم.

وی با اشاره به اخراجش از نیروهای مسلح افزود: آن زمان مستأصل بودم، راهکار این بود که آپارتمانم را بفروشم و شرکت تأسیس کنم؛ آقای سعیدی هم از مباشران باسابقه بود که ما به سراغ او رفتیم.

خلیلی با اشاره به اینکه از زمان تأسیس شرکت و اقدام برای گرفتن کارت بازرگانی و گرفتن مجوز ارز، شش ما به طول انجامیده تا گوشت وارد کنند، تصریح کرد: دفعه اول 80 تن به ما مجوز دادند و از بانک زنگ زند و گفتند مجوز ارزتان به روی سامانه بانک نشسته و بیایید خریداری کنید!

این متهم با اشاره به اینکه میزان ارز دریافتی 480 هزار یورو معادل 3 میلیارد تومان می‌شده است، گفت: ما این پول را نداشتیم و از آقای سعیدی به عنوان سرمایه‌گذار استفاده کردیم.

وی درباره تحصیل برادرش در خارج از کشور گفت: من از برادرم خواستم تا وقتی که برای تحصیل به آنجا می‌رود به علت اینکه به شریکم اعتماد نداشتم و شنیده بودم با آن طرف زدوبند کرده به آنجا برود و ماجرا را بررسی کند.

خلیلی در ادامه با بیان اینکه از کل 80 تن 30 تن گوشت وارد کرده است، افزود: با اشتباهی که در آن طرف صورت گرفت، 4 تن هم کمتر گوشت آمد که ما مابه‌التفاوت ریالی آن را به میزان 460 میلیون تومان به بانک پرداخت کردیم.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم پرسید چه سالی شرکت را تاسیس کردید؟ شما سال 96 شرکت تاسیس کردید و 97 گوشت وارد کردید! وزارت جهاد به شرکتهای تازه‌تاسیس مجوز واردات نمی‌دهد و شما از رانت استفاده کرده‌اید؛ شما 27 تن گوشت وارد کردید 3 تن تحویل میادین میوه و تره‌بار دادید و 24 تن را در بازار آزاد فروختید.

قاضی صلواتی درباره شیوه عمل این متهم گفت: شما رسیدی را که در آن با مداد نوشته شده بود 300 کیلوگرم، امضای خودکاری می‌گرفتید و بعد 300 کیلو را پاک و به 3 تن تبدیل می‌کردید.

متهم در این خصوص مدعی شد: 8.5 تن از گوشت‌ها را در بازارهای تره‌بار توزیع و مابقی را در مناطق محروم در یخچال‌های سیار توزیع کرده است!

قاضی صلواتی در واکنش به این ادعا گفت: 24 تن در بازار آزاد فروختید!

متهم پس از این اظهار قاضی گفت: "آقای قاضی اینطور نگویید قلبم می‌شکند!"

قاضی صلواتی در پاسخ گفت: قلبت می‌شکند؟ (خنده حضار)

قاضی صلواتی در ادامه خطاب به متهم گفت: گوشت مردم را در همین میادین تره‌بار می‌دادید لازم نبود به مناطق محروم ببرید که متهم در پاسخ گفت: این کار با نامه و ضابطه صورت گرفته است، چرا که در برج 6 و 7 سال 97 استقبال چندانی از این گوشت‌ها نمی‌شد.

قاضی صلواتی در واکنش به این ادعای متهم گفت: استقبال نمی‌شد؟ آیا صف‌های مردم را ندیده بودی که متهم در پاسخ گفت: آن صف‌ها مربوط به آخر سال بود.

قاضی صلواتی نیز خطاب به متهم گفت: شما نظامی بودی، کننده کار نبودی و بد جور از شما استفاده کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟