دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ایلام

به گزارش رکنا،  سرهنگ علی احمدبیگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گشت های نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان شب گذشته چهار نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان ایلام دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه فلزیاب، ابزار و ادوات حفاری کشف و خودرو آنان نیز توقیف شد، افزود: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و افراد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

احمدبیگی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به موقع جهت حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی یادآور شد: آثار فرهنگی و تاریخی شهود تمدن، سندهویت و افتخار ملی ما بوده و صیانت از آن وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است.

از یک هزار و 700 اثر و محوطه تاریخی شناسایی شده استان ایلام تاکنون حدود 800 اثر فهرست آثار ملی ثبت شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟