به گزارش رکنا، یوسف ادبیان افزود: پزشکی قانونی مدعی نشر اکاذیب از سوی این خبرنگار شده به همین خاطر در مراجع قضایی شکایت کرده است.

وی بیان کرد: زهره بهبودی خبرنگار روزنامه خراسان و فعال رسانه‌ای در کلات به خاطر بازنشر انتقاد از وضعیت پزشکی قانونی با شکایت پزشک قانونی مواجه گردید.

وی بیان کرد: با توجه به شکایت صورت گرفته و صدور حکم بازداشت از سوی قاضی اما هر چه خبرنگار برای آزادی وثیقه و ضامن می‎برد قبول نمی‎کنند و گفته‌اند باید در بازداشت باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلات عنوان کرد: این خبرنگار زن که یک فرزند کوچک دارد با حکم قاضی روانه زندان وکیل‌آباد شده است.

وی اظهار کرد: در این خصوص طی نامه‌ای از فرماندار درخواست کردم برای بازدداشت خبرنگار کلات پیگیری ویژه‌ای داشته باشند.

ادبیان بیان کرد: براساس تلاش‌هایی که صبح امروز داشته‌ایم هنوز خانم بهبودی خبرنگار بازداشت شده آزاد نشده است ولی امیدواریم امروز مشکلات رفع و از بازداشت آزاد شوند.

وی مجدد تاکید کرد: پزشکی قانونی از این خبرنگار زن به خاطر بازنشر چند پیام شهروند در کانال شخصی خود خبرنگار که در شهرستان کلات فعال‌ست شکایت کرده‌ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلات بیان کرد: بدون اینکه جرم این خبرنگار تایید شود خانم بهبودی را زندانی کرده‌اند.

در همین خصوص فرماندار کلات گفت: به رغم اینکه پرونده این خبرنگار شاکی خصوصی دارد ولی ابراز گلایه‌مندی از عملکرد پزشک قانونی عمومی بوده که به دستگاه قضایی نیز منتقل شده است.

مهدی ناصری افزود: به رغم اینکه ابراز گلایه عمومی از پزشک قانونی به فرمانداری واصل شده است اما تاکنون دستگاه قضا و شبکه بهداشت و درمان پاسخی در خصوص ابراز گلایه عمومی مردم به ما ارائه نکرده‎اند.

وی عنوان کرد: برای آزادسازی خبرنگار شهرستان کلات پیگیر هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد، متاسفانه تاکنون با حوزه قضایی نتوانستم ارتباطی برقرار کنیم. این خبرنگار می‌تواند به قید وثیقه آزاد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟