در پی ادعای رسانه‌های معاند درباره فوت یک زندانی در زندان گچساران، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به این ادعاها پاسخ داد و گفت: این زندانی پس از مراجعه به درمانگاه زندان و معاینه توسط پزشک زندان بلافاصله به بیمارستان شهید رجایی منتقل و به مدت یک ساعت تحت درمان قرار می‌گیرد که بعلت ایست قلبی در بیمارستان فوت می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: این فرد روز ۲۸ تیرماه ساعت ۱۸ عصر از بند متادون به درمانگاه زندان مراجعه و پس از معاینه توسط پزشک زندان و نیاز به مصرف متادون، طبق دستور نامه پزشک تزریق انجام می‌شود و پس از صرف شام و استراحت ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه شب به افسر نگهبانی مراجعه و اعلام می‌کند که حالت تهوع و تنگی نفس دارم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران تصریح کرد: به دلیل تسریع در روند درمان از طریق رئیس زندان و با خودروی زندان بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود که تا ساعت ۲۳ آن شب تحت درمان بوده است؛ اما بدلیل سابقه بیماری قلبی و تنفسی نامبرده به یکباره دچار ایست قلبی می‌شود و در بیمارستان فوت می‌کند.

این مقام قضایی اضافه کرد: طبق معاینات پزشکی قانونی و کالبدگشایی علت فوت ایست قلبی است و این فرد یک ساعت در بیمارستان تحت درمان و مداوا بوده است.

وی در رابطه با سوابق کیفری این متهم گفت: این فرد به اتهام تهدید و اخاذی با سلاح سرد و آدم ربایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب گچساران تحت قرار تامین کیفری از نوع بازداشت موقت بوده و سوابق متعدد کیفری با مصادیق قاچاق مواد مخدر، اخلال در نظم عمومی ، جنجال و عربده کشی، قدرت نمایی با سلاح سرد، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد و مزاحمت برای بانوان در سطح شهر داشته است.

بازیار اضافه کرد: دلایل کافی از سوی پزشکی قانونی و صورتجلسات تحقیقات نیروی انتظامی و اخذ اظهارات مطلعان و سایر اعترافات متهمان پرونده مبنی بر توجه اتهامات آدم ربایی و تهدید با چاقو در شعبه بازپرسی گچساران وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 491173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟