نامه‌ای محرمانه که زندگی عذاب‌آور دختر فراری حاکم دبی را فاش کرد/ از حبس در قفس طلایی تا کنترل با دارو‌های خاص!

مجله ساندی‌تایمز دیروز در گزارشی به قلم لوئیس کالاهان از نامه‌هایی رونمایی کرد که شرایط مصیبت‌بار زندگی «شمسه» دختر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی را نشان می‌دهد.

این نامه که با قلم آبی و با خطی خوب و مرتب نوشته شده، در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۹ نگاشته شده و در آن آمده است: مدتی است که به فکر فرار افتاده‌ام؛ البته می‌دانم که این موضوع هیچ‌یک از مشکلات را حل نمی‌کند. فکر کردم با مادرم در این رابطه صحبت کنم، اما متوجه شدم که این موضوع امکان ندارد.

شمسه این نامه را به دختر دایی‌اش که متأهل است و در انگلیس زندگی می‌کند، نوشته است. نام او قبلاً فاطمه صابری بود، اما بعد‌ها نامش را تغییر داده است. شمسه که در آن زمان ۱۸ ساله بوده از غم و اندوه فراوان خود در دبی سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد که چندی قبل به‌دنبال خودکشی بوده است.

وی کمتر از یک سال بعد با خودرویی از قصر پدرش فرار کرد. او خودرو را رها کرد و ناپدید شد. عملیات جستجوی وی دو هفته به طول انجامید و گفته می‌شود وی در نهایت پیدا شده و بنا به دستور خانواده به دبی انتقال داده شد. شمسه از آن زمان تاکنون دیده نشده است. مدافعان وی به‌ویژه خواهرش لطیفة می‌گوید که او با دارو‌های مسکن و با اجبار در قصر‌های پدرش در دبی نگهداری می‌شود.

صابری به خبرنگار ساندی تایمز از زندگی شمسه در قفس طلایی خبر می‌دهد و می‌گوید که او چگونه همه خطرات را به جان خریده و سعی کرد از دست خانواده‌اش فرار کند.

در سال گذشته لطیفه ویدیوئی ۴۰ دقیقه‌ای منتشر کرده و در آن از رفتار انجام شده با شمسه که الان ۳۸ سال دارد، انتقاد کرده و می‌گوید که او بعد از تلاش به فرار در کاخ پدرش زندانی شده است.

بر اساس اظهارات لطیفه، شمسه با دوست خود که مربی فنون رزمی بود، با دقت طرحی را برای فرار توسط یک کشتی و عزیمت به هند طراحی کرد، اما قبل از رسیدن به شهر «غاو» هند مورد حمله نظامیان اماراتی و هندی قرار گرفت و بازداشت شد.

هنوز علت دقیق فرار شمسه مشخص نشده، اما در نامه‌ای که وی برای صابری نوشته از ناامیدی خود سخن گفته و به پدرش گفته است که به دانشگاه نخواهد رفت. لطیفه در ۱۶ سالگی سعی کرد نسبت به اتفاقاتی که در مورد خواهرش انجام می‌شود دنیا را مطالعه کند، اما توقیف شد. او از شکنجه و کتک خوردن خود در این رابطه سخن می‌گوید. یکی از شکنجه‌گر‌ها به او گفته بود: پدرت از ما خواسته است که تو را تا حد مرگ کتک بزنیم. این دستور پدرت است.

سه هفته پیش شاهزاده «هیا بنت الحسین» همسر «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های جهان به آلمان فرار کرده و قصد دریافت پناهندگی از این کشور را دارد.

شاهزاده هیا به همراه «زاید» پسر ۷ ساله و «آل جلیله» دختر ۱۱ ساله‌اش به‌طور مخفیانه به آلمان گریخته است. گفته می‌شود که همسر حاکم دبی ۳۱ میلیون پوند (۵۶ میلیون دلار) را همراه خود برده تا زندگی جدید خود را در آلمان آغاز کند. شاهزاده هیا از آلمان درخواست پناهندگی کرده و تقاضای او مورد موافقت مقامات این کشور قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟